תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

תושב חוזר הטבות: אילו זכויות מגיעות לכם?

מעבר לחו”ל מהווה לאנשים רבים הרפתקה שבמהלכה הם מקימים משפחה, מפתחים קריירה ופוגשים אנשים מכל רחבי העולם. בעוד שיש אנשים שבוחרים להשתקע מעבר לים באופן קבוע, יש גם את אלו שבוחרים לחזור לישראל. אם אתם נמנים על הקבוצה השנייה, המאמר הזה הוא עבורכם. לפני שאתם מכים שורשים בארץ, עליכם להכיר את הזכויות שיש לכם בתור תושבים חוזרים.

מה זה תושב חוזר?

תושב חוזר הוא תושב ישראלי שעבר לגור בחו”ל וויתר על מעמדו כתושב הארץ. כדי לקבל מעמד של תושב חוזר, יש לשהות בחו”ל במשך 10 שנים רצופות לפחות. אלו שחוזרים לישראל ומקבלים מעמד של תושבים מביטוח לאומי נחשבים לתושבים חוזרים. מתוקף המעמד הזה, תושבים חוזרים זכאיים לסיוע ממשרד העלייה והקליטה. תקופת הזכאות היא 24 חודשים מיום החזרה לארץ.

תושב חוזר הטבות מס וזכויות

תושבים שבוחרים לחזור לישראל זכאיים למספר זכויות והטבות. במסגרת ההטבות האלו חשוב להכיר את אלו שלפניכם:

  1. פטור ממס – פטור ממס לתקופה של 10 שנים על כל הכנסה מחו”ל.
  2. פטור ממס על נכסים – הפטור שצוין לעיל תקף גם על נכסים בחו”ל. משך הפטור הוא 10 שנים, והוא תקף הן על נכסים בבעלות קודמת והן על נכסים שנרכשו לאחר החזרה לישראל.
  3. פטור ממיסוי אוטומטי – אם בבעלותו של תושב חוזר יש חברות זרות שפועלות בחו”ל – הוא זכאי לפטור ממיסים אוטומטיים (הפטור אינו מוגבל בזמן).

תושב חוזר הטבות ברכישת דירה

מלבד ההטבות שצוינו מעלה והטבות נוספות, תושבים חוזרים זכאיים גם להטבות ברכישת דירה. תחת תיקון מס’ 168 לפקודת מס הכנסה, הופחתה תקופת השהייה של תושבים חוזרים מעבר לים ל-5 שנים בלבד.

תושבים חוזרים שמעוניינים לרכוש דירה בישראל זכאים להטבות מס משמעותיות כאשר הם רוכשים נכסים. הטבות המס האלו דומות להטבות שמקבלים עולים חדשים, כדלקמן:

שיעור מס: 

  • 0.5% על חלק השווי של הנכס שעד 1,838,615 ש”ח.
  • 5% על חלק השווי של הנכס שמעל 1,838,615 ש”ח.

בעוד שעולים חדשים זכאים להנחה וסיוע ממשלתי בתשלומי המשכנתא, אין זה כך עבור תושבים חוזרים. כדי לברר את מלוא הזכויות שלכם בכל הנוגע להטבות מס ברכישת דירה – חשוב להתייעץ עם עורך דין מקרקעין מקצועי. בנוסף, חשוב לבצע רישום כתושבים חוזרים במשרד העלייה והקליטה באזור שבו אתם מתעתדים לגור. באופן הזה תוכלו לממש את מלוא זכויותיכם ולקבל הטבות משמעותיות ברכישת דירה.

כיצד למצוא נכס שמתאים לכם?

אם אתם שוקלים לחזור לישראל, מציאת דירת מגורים היא הדבר הראשון שעליכם לחשוב עליו. מקום המגורים שלכם ישפיע על האזורים שתוכלו לעבוד בהם, על מיקום מוסדות הלימוד של ילדיכם, על חיי החברה שלכם, ועוד.

כדי לסייע לתושבים חוזרים למצוא להם לא רק נכס, אלא בית אמיתי, עו”ד טל מירון השיקה את חברת Homecoming. החברה מעניקה שירות ייחודי של מציאת נכסים לפי דרישות של תושבים חוזרים, ובדיקה מעמיקה של כל נכס. המשרד מבצע את כל הבדיקות המשפטיות הנדרשות לפני רכישה של נכס, וכן בדיקה של סביבת הנכס, התשתיות, דרכי תנועה ועוד. Homecoming מעניקה גם ליווי משפטי לפני חתימה על חוזה רכישה, כך שאתם לא תצטרכו לדאוג לדבר. כדי לברר את זכויותיכם בתור תושבים חוזרים וליהנות משירות אישי למציאת בית – צרו קשר עם חברת Homecoming והרגישו בבית.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x