תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

תחשבו חיובי ולמדו: איך למצוא דירות במחיר מציאה בקלות

רכישת דירת מגורים היא, עבור מרבית המשפחות בישראל, העסקה הגדולה ביותר שאותה הן יבצעו במהלך החיים שלהן. אבל לפני שרוכשים דירה, חשוב לדעת איך מחפשים ואיך מוצאים את הדירה הנחשקת. בשורות הבאות נסביר בקצרה איך מחפשים ואיך מוצאים דירה במחיר מציאה, בקלות.

בדיקת מחירים – הצעד הראשון

אם אתם מחפשים דירה באזור שאתם גרים בו או מכירים, אתם מודעים קרוב לוודאי למחירים. אבל אם אתם מחפשים במקום שאותו אתם לא מכירים, כדאי תחילה להתעדכן במחירים. את זה אפשר לעשות בדרכים הבאות:

  • אתר הנדל”ן הממשלתי: אתר נדל”ן ממשלתי שהושק ע”י משרד האוצר ומרכז המיפוי של ישראל בשנת 2017. באתר הזה מרוכזות, בין השאר, עסקאות נדל”ן שהתבצעו באזורים שונים בישראל. באתר ניתן לחפש על פי כתובת, או על פי גוש וחלקה.
  • אתרי נדל”ן ייעודיים: מעבר לאתר המדובר, יש כמה וכמה אתרים של גופים פרטיים, שעושים את אותה המלאכה ממש. הפריחה בשוק הנדל”ן הביאה לפריחה גם בתחום זה.
  • חברים ומכרים: אפשר לשאול חברים ומכרים, אם הם מתגוררים באזור שאתם מעוניינים בו. לרוב, כמו שאתם מכירים את המחירים בסביבה שלכם הם מכירים מחירים בסביבה שלהם.
  • דירות במחירים נמוכים: מי שיש לו קצת אומץ, יכול לחפש בעיתונים את המודעות של הוצאה לפועל. במודעות הללו מוצעות דירות למכירה של חדלי פירעון או חייבים אחרים. מגישים הצעת מחיר ומפקידים את הסכום הנדרש. אם זכיתם – קיבלתם דירה במחיר מצוין. אם לא – כספי הפיקדון יחזרו אליכם.

התמקחות והתמחרות לפני הרכישה

בשלב הבא, אם כבר מצאתם את הדירה שאתם רוצים במחיר שאתם יכולים לעמוד בו, השלב הבא הוא התמקחות והתמחרות. עד לפני כמה חודשים היה אפשר רק לחלום על מצב שבו בעלי דירה אכן יתמקחו. אבל כעת, אם בגלל המלחמה ואם מסיבות אחרות, חלה ירידה משמעותית במספר הדירות שנמכרות. אם מצאתם בעל דירה שממש רוצה למכור, יש סיכוי טוב שתוכלו להוריד עוד כמה עשרות אלפי שקלים. בסיכומו של עניין, מדובר במידת הלחץ שלכם לקנות, מול מידת הלחץ שלו למכור. חשוב לדעת שיש דברים שיכולים להשפיע על המחיר. למשל – דירה שלא רשומה בטאבו עשויה להיות זולה יותר מאשר דירה רשומה.

סבלנות היא שם המשחק

בשורות לעיל הסברנו על קצה המזלג באשר לדרכים השונות לאיתור דירה לקנייה. אחד הדברים החשובים בעולם הנדל”ן ובכלל הוא סבלנות – היכולת להימנע מריצה לעסקה כל שהיא, רק בגלל שהיא שם. חשוב לבחון היטב את העסקה, ולבדוק תחילה שאתם אכן מוכנים ויכולים לעמוד במחיר שהמוכר מבקש. חשוב לבדוק גם שיש לכם אישור עקרוני למשכנתא מהבנק, לפני שאתם בכלל מתחילים את המשא ומתן. רוצים לדעת עוד? אתם במקום הנכון. צרו קשר כעת ואנו נחזור אליכם בהקדם להמשך התהליך.

קרדיט לתמונות PIXABAY

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x