תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

תיק סכינים: מקום המבטחים של מלכי המטבח

כל שף מתחיל יודע שהסוד בהכנת מנות טעימות הוא בכלים שבהם הוא משתמש. לכן, שף רציני תמיד דואג לתחזוקה וניקיון של סירים, מחבתות ושאר הכלים. אך אם יש כלי מיוחד שהוא יד ימינו של השף הוא הסכין. ללא הסכין לא יכול השף לזוז ימינה או שמאלה. כי לא משנה איזו מנה הוא מכין, עליו להשתמש תמיד בעוזרת הקטנה והחדה שלו. כדי לשמור על הסכין היטב, ניתן לראות את השפים לא פעם כשהם מסתובבים עם תיק סכינים שנועד להוביל את כלי המטבח האלה בבטחה.

תיק סכינים במקום נרתיק

ממבט ראשון יהיו שישאלו את עצמם מדוע כדאי להם להשקיע ברכישת תיק סכינים? שכן אחרי הכול, ניתן להשתמש גם בנרתיק מיוחד לשמירה על הסכין. ובכן, הנרתיק יכול בהחלט לעזור לכם אם אתם משתמשים בסכין אחת בלבד, אבל מה קורה כשיש לכם כמה סכיני מטבח? קבלו את כל הסיבות לקנות תיק איכותי לסכינים:

  1. מתאים לסט של סכינים.

בעוד ששף מתחיל עשוי להשתמש בסכין שף אחת לכל מטרה, הרי ששף מקצועי כבר יודע להשתמש בסכינים למתקדמים. כך, יש סכין המתאימה יותר לחיתוך בשר, בעוד סכין אחרת חותכת ירקות בקלות ובדיוק רב. כאשר נעים ממקום למקום במטרה להכין ארוחות שף, לא תמיד ניתן לדעת לאיזו סכין יזדקק השף. הדבר הבטוח שאפשר לעשות הוא לקחת תיק סכינים ובו סט של כל סכיני המטבח הנחוצות.

  1. מאפשר עבודה נוחה ומהירה.

השף נמדד לא רק ביכולת שלו להכין מנות מושלמות, אלא גם ביעילות ובעבודה מהירה. אחרי הכול, איש אינו מזמין שף עד הבית רק כדי להמתין במשך שעתיים עד שמנת הבשר הריחנית תהיה מוכנה. תיק סכינים מאפשר לשף לעשות סדר בסכיני המטבח שלו. מדובר בתיק שניתן לקפל ולפרוס. וכאשר הסכינים גלויות לשף, הוא יכול להוציא כל אחת בתורה במידת הצורך.

  1. מספק הגנה טובה לסכינים.

סכיני מטבח דורשות תחזוקה מיוחדת. חשוב להקפיד על כך שלהב סכין אחת לא תתחכך ברעותה, וגם לנקות בעדינות את הסכינים בסבון ומטלית רכה לאחר השימוש. בתיק הסכינים יש תא נפרד עבור כל סכין. ניתן לקפל אותו לאחר שימוש, לארוז את כל כלי המטבח ולשאת גם את הסכינים מבלי לדאוג שהן יתערבבו זו עם זו או עם שאר הכלים. כמו כן, התיק עצמו עשוי מעור ומחומרים עמידים איכותיים נוספים, כך שהוא מעניק את ההגנה הטובה ביותר עבור סכיני מטבח.

הימנעו מפעולות שמקצרות את חייהן של סכיני מטבח

תיק עור מעוצב המיועד לסכינים הוא פתרון נהדר לשמירה על כלי המטבח החשובים האלה, אך הוא אינו היחיד. טעויות נפוצות של שפים מתחילים נובעות משימוש בלתי נכון בסכינים ומתחזוקה לקויה שלהן, טעויות שכדאי בהחלט להימנע מהן. לדוגמה, אחת הפעולות השגויות הבולטות היא השארת סכיני מטבח מלוכלכות בכיור למשך שעות מבלי לדאוג לניקיונן. פעולה זו עלולה לפגוע בלהב הסכין ולשחוק אותו. אמת, העבודה במטבח עלולה להיות מלחיצה ורבת פעילות, אך מומלץ לפנות מעט זמן לניקיון הסכינים. זאת משום שאם מנקים את הסכינים ביעילות מיד לאחר השימוש, חוסכים לעצמנו טרחה רבה. כך, עם תום השימוש, חשוב לנקות היטב את הסכין בסבון כלים וספוג רך, לנגב במגבת בעדינות ולהכניס לתיק הסכינים או לתלות על סטנד מיוחד המונע מלהבי הסכינים לגעת אלה באלה. טעות נוספת שמבצעים שפים טירונים במטבח היא לנסות ולחתוך באמצעות הסכינים חומרי גלם קשים או קפואים שעלולים לשרוט או לשבור את להב הסכין.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x