תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

תעודת הוראה – למה כדאי לעשות ומה זה ייתן לנו?

אם התעניינתם אי פעם בתעסוקה בעולם החינוך ובמערכת החינוך, וודאי נתקלתם מהר מאוד במונח “תעודת הוראה”. לימודי תעודת הוראה, בין אם במסגרת תואר ראשון בחינוך (או בתחום ידע אחר) ובין אם בנפרד מלימודים אחרים, מהווים את הצעד העיקרי הנדרש לצורך קבלת תעודת הוראה. במידה ואתם תוהים האם ולמה לכם בכלל ללמוד ולהוציא תעודה שכזו, התשובות לכך ברורות –

מהן הסיבות העיקריות ללמוד ולקבל תעודת הוראה  ועד כמה זה חשוב וקריטי עבור מי שמעוניין/ת לעסוק בחינוך באופן מקצועי? אילו דלתות נפתחות בפני המחזיקות והמחזיקים בתעודת הוראה?

מהן הסיבות להירשם ללימודי לתעודת הוראה?

לא חסרות סיבות כאמור להירשם ללימודי תעודת הוראה ולהתאמץ על מנת להוציא תעודה זו.

הסיבה הראשונה ואולי המוכרת והברורה ביותר היא אפשרויות התעסוקה הנפתחות בפני המחזיקים בתעודת הוראה. על מנת לעסוק בהוראה וללמד במסגרת משרד החינוך ובמסגרות נוספות, צריך להיות בעל  תעודת הוראה. מי שמעוניין/ת לעסוק בפועל בהוראה, ללמד ולחנך ילדים, בני נוער וכו’ זקוק לתעודת הוראה.

תעודת הוראה גם מאפשרת לאנשים אשר התמחו בתחומים אחרים אשר אינם חינוך והוראה, ליישם את הידע והניסיון שלהם באותם תחומים במסגרת עבודה בעולם החינוך. למשל, מי שלמד תואר בביולוגיה , מתמטיקה או כימיה או עובד בהייטק או  מחזיק תואר ראשון בכל תחום אחר  – יכולים ללמוד בתוכניות להסבת אקדמאים להוראה  במסלול ייעודי, הכולל כאמור הוצאת תעודת הוראה. כלומר, תעודה זו מאפשרת לבצע את ההתאמה המדויקת הנדרשת עבור מי שכבר למד והתמקצע בתחום ידע אחר, על מנת שיוכל להשתמש בכישוריו גם לצורכי חינוך והוראה.

כך, תעודת הוראה ממש פותחת עולם שלם וחדש עבור אנשים בעלי השכלה קודמת המעוניינים לעבוד בתחום החינוך.

תעודת הוראה היא אחת מהתעודות בארץ בהן שווה במיוחד להשקיע את הזמן והמאמצים שלנו. ללא ספק ובמהרה – זה ישתלם.

למידע נוסף הכנסו לאתר מכללת אורנים המובילה בתחום החינוך בישראל.

קרדיט תמונה FREEPIK

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x