תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

״שינויים בהרגלי הצריכה״ הנקודה היהודית בפתח תקווה. סיפור קטן של ״חילוני״ לכאורה, והקירבה המתבקשת ליהדות

כאדם שגדל בבית חילוני, נראתה לי מוזרה העובדה שנבחרתי במקום העבודה, על ידי ההנהלה והעובדים, להיות אחראי על רכישת מוצרים ומתנות, לחגים שהתקרבו. אינני יודע לאן הייתי מתגלגל בחיים אלמלא הבחירה בי לבצע את אותו הרכש של מתנות לחג לעובדי ולקוחות החברה, לקראת החגים, אך מכיוון שהמקרה היה כלכך משנה חיים, בחרתי להעלות אותו על הכתב ולספר אותו לכולם. 

אעשה הקדמת רקע קצרה, בה אספר קצת על עצמי, כולם רואים בי אדם שטותניק חילוני גמור אשר מגיע ממעוז החילוניות הישראלית, גדלתי בבית חילוני, הייתי חבר בתנועת נוער חילונית, התגייסתי לצבא כלוחם קרבי, טסתי לחו״ל, הייתי בהודו, עבדתי בעבודות מזדמנות ופסעתי בכל מקום שאדם חילוני ממוצא מן המניין עשה ועושה במהלך חייו הצעירים. 

אומנם בית משפחתי, בדורות הקודמים נוהל כבית יהודי, אך לא נוהל באופן שונה ממה שכל בית יהודי היה מתנהל, במבט פרספקטיבי של 2-3 דורות אחורה, כולנו היינו יהודים, ללא הגדרות וללא שיוך לקטגוריה כזו או אחרת, היו ששומרים יותר ושומרים פחות מצוות, אולם כולנו היינו תחת אותה מעטפת של ציצית וכיפה של יהודים. 

למעשה אף אחד מין המכרים שלי או המעסיקים שלי לא ידעו על הקשר הקיים או לא קיים שלי עם היהדות, והבחירה בי באותו היום לבצע את רכש המתנות לחגים, לעובדים וללקוחות, הייתה במקרה (או שלא במקרה) למתבונן עלי מהצד, הייתי יכול להראות סולד מדתיים, אולם מה שנראה כלפי חוץ כחילוני מוחלט, התברר אחרי כמה צעדים קטנים כהפך הגמור. 

החלטתי להתחיל לחפש ולבדוק אחר רעיונות ומקומות שבהן אוכל למצוא את המתנות. החיפוש שלי, הוביל אותי למקומות שלא ציפיתי להגיע.  

הנקודה היהודית, רוטשילד 81 פתח תקווה. צילום: יניב ועקנין

בבדיקה ובתחקיר של כמה שאלות בסיסיות ומאוד בנליות, על הקשר של החילוניות למוצרי ולתשמישי קדושה והשינויים בהרגלי הצריכה בהם,  

גיליתי נתונים נתונים שהצביעו על גידול מאוד משמעותי בצריכה של חילונים במוצרי יודאיקה ותשמישי קדושה ובכל מעגל המוצרים אשר קשורים להם.

 למעשה הנתונים הצביעו לי על גידול משמעותי בצריכה של מוצרי יודאיקה ותשמישי קדושה, כמתנות לחגים, לעובדים, למורים, למשפחה ולאירועים נוספים, אך לא נתנו שום הסבר הגיוני מה השפיע ומשפיע על כמות החנויות  שמצאתי ועל הגידול הזה בדרישה להם. 

במחשבותיי עברו מחשבות כגון, אין ספק שהחיים הפכו בשנים האחרונות להרבה יותר קשים, המרדף אחר תרבות השפע, מאלץ את כולנו, לרוץ במירוץ כמעט מטורף כדי לחפש תמיד באופן קוסמטי ומזוייף את האפשרות הטובה יותר עבורנו, מה שיצר ככל הנראה, צורך ורצון אצל בני האדם לחזור למקורות.

ומכיוון שאין לי עניין שכתבה זו תהפוך למיסיונרית או להחזרה בתשובה, אעצור את מחשבותיי ואספר את מה שקרה.

מיד כשהודיעו לי שאני זה שצריך לחפש מוצרי יודאיקה ותשמישי קדושה לרכישת מתנות לחג נכנסתי לפובייה, חשבתי לעצמי מאיפה אארגן ואביא מתנות שקשורות ליודאיקה ותשמישי קדושה? ומה עליי לעשות עכשיו? לנסוע לבני ברק לחפש באינטרנט? האם עלי לשאול דתיים? במי מתייעצים? 

ואז במקרה הגיעה לה התשובה מחבר קרוב שלי, בחור חילוני כמוני וללא זיקה חזקה לדת, כמו שלי.  

הוא שלח אותי לחנות קטנה בפתח תקווה שנקרת ״הנקודה היהודית״ שם פגשתי אדם מקסים בשם דוד יונה, בעל החנות, שברבות השנים

הפכנו להיות חברים מאוד קרובים. 

הנקודה היהודית, רוטשילד 81 פתח תקווה. צילום: יניב ועקנין

דוד הבין במהירות ובאינטליגנציה ריגשית מאוד גבוה, את המצוקה שהייתי בה ומיד אמר ש״הכל בסדר״. הוא התחיל להסביר לי לפרטי פרטים מה אני צריך עבור העובדים, כמו גם מה אני צריך עבור לקוחות החברה.

בחנות מצאתי למעשה כל מה שאדם יהודי צריך כדי להתחיל לגעת במסורת מה שכבש את ליבי בדוד (בעל החנות) היה החום והאהבה והמקצוענות שהצליחו לזהות את המצוקה שלי, אמנם מצוקה קלה אשר קשורה במציאת מתנות עם זיקה ליהדות ולמסורת, ולזיקה היהודית של כולנו, אך עבורי זאת הייתה משימה חשובה, שהשלכותיה במקום העבודה הובילו ברבות הימים לקידומי בתפקידי בחברה ואף להעלאה ניכרת בשכרי. 

הנקודה היהודית, רוטשילד 81 פתח תקווה. צילום: יניב ועקנין

מיותר לציין כפי שכבר בטח הבנתם מהכתוב, שהפגישה עם דוד ועם הנקודה היהודית, פתחה עבורי פתח ענק וחלון קטן בליבי למסורת וליהדות.

חלון של דו שיח מחבק שדרכו התחלתי לצרוך מסורת ודת מבלי להרגיש מחנק או כפייה. כולי תודה נרגשת במיוחד לדוד על הניסיון והמסירות, שהענקת לי בהבנת היהדות והמסורת ממקום אחר לגמרי, על הזווית המיוחדת שבה אתה רואה את החיים ועל האנטרפטציה שלך לגישה נכונה לאנשים כמוני.

וכמובן, שאתה מעניק באופן קבוע ויומיומי ללקוחות שלך. 

באותו החג, כשקיבלו הלקוחות והעובדים את המתנות שרכשתי, מוצרים של יודאיקה ותשמישי קדושה מ״הנקודה היהודית״ בפתח תקווה, הרגשתי הערכה וכבוד רב מצידם על הבחירה של המוצרים המרגשים שנגעו בפינה שבלב של כל מי שקיבל אותם. 

ולגביי, כמו שאמרתי, זכיתי לחוות מחדש את היהדות בצורה שלא חשבתי שאחווה, דוד ידע לגעת בי בצורה שגרמה לי לרצות ולהעמיק יותר ויותר את הקשר שקיים בי, לעולם היהודי. אני ממליץ בהחלט לכולם לפגוש אותו.

אתם מוזמנים לחוות את החוויה המרגשת של חיבור לשורשים היהודיים, להעשיר את הבית שלכם ואת חווית קיום המצוות: 0523050509.

מוזמנים להגיע: “הנקודה היהודית“, רחוב רוטשילד 81 פתח תקווה, בימים א-ה בשעות 10:00-20:00. ימי שישי 10.00-13.00.

להתרשמות ורכישה של מוצרים הנמכרים באתר – לחצו כאן


4 1 vote
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x