תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

המובחרים לכנרת – מלוחמים למהנדסים

לוחמים – הקשב! המכללה האקדמית כנרת ותכנית תלמים מלוות אתכם כל הדרך אל התואר. תכנית מיוחדת במינה ללימודי הנדסה עתידה להיפתח עם תחילת שנת הלימודים תשפ"ג באוקטובר 2022. לתכנית ייבחרו עשרה צעירים ששירתו בתפקידי לחימה המעוניינים ללמוד תואר בהנדסה. הפרויקט נוצר במטרה לשלב את בוגרי מערך כוחות הלחימה של צה"ל באופן המיטבי במסגרת אקדמית ולדאוג לכל צורכיהם במהלך בלימודים לרבות שכר לימוד, מגורים, מקורות פרנסה והשתלבות בחיי הקהילה בקמפוס.

לאורך ארבע שנות לימודיהם, הסטודנטים המשתתפים בתכנית יזכו למגוון רחב של שירותים: ייעוץ אקדמי וליווי מקצועי לאורך כל המסלול, החל ממכינה להנדסה וכלה בשיעורי עזר והשלמות; הנחה על מגורים במעונות המכללה; ליווי של מנהלת התכנית למיצוי זכויותיהם של הסטודנטים לקבלת מלגת לימודים; פעילויות גיבוש למשתתפים בתכנית, טיולים, סדנאות והרצאות מיוחדות; סיוע במציאת תעסוקה ובהשמה לתפקידים רלוונטיים בחברות ומפעלים באזור המכללה. בנוסף, לפרויקט מוקצה רכז קבוצה שתפקידו לייעץ ולסייע בכל היבט של חיי התלמידים.

למסלול רשאים להגיש מועמדות לוחמים משוחררים בעלי תעודת שחרור בכבוד, אשר לא עברו חמש שנים מיום שחרורם. הלימודים במכללה האקדמית כנרת מתאימים במיוחד לצעירים בעלי יכולת, רצון ופוטנציאל להתחיל בלימודי הנדסה, המעוניינים בחוויה אקדמית שונה עם חיי קהילה תוססים על שפת הכנרת. מלבד חיי קמפוס ייחודיים, המכללה מציעה לסטודנטים סביבת לימודים אישית, שבמסגרתה המרצים מספקים ייעוץ והכוונה לגבי תכנית הלימודים והתאמתה לשאיפותיו המקצועיות של הפרט.

הפקולטה להנדסה על שם אחי רכוב, אותה מובילים פרופסור אברהם שיצר ובת-אל חלי, יוצאת דופן מבחינת החיבור לתעשייה הטכנולוגית בסביבתה וראיית הנולד בכל הנוגע לתעסוקה באזור זה. אחת ממטרות העל של בית הספר להנדסה הוא לתרום לפיתוח אזורי הפריפריה של הגליל, רמת הגולן, העמקים הצפוניים והמזרחיים ובקעת הירדן. שיתוף הפעולה הפורה של מרצי הסגל האקדמי וגורמים בתעשייה מספק לבוגרי תואר בהנדסה למצוא תעסוקה באזור, ובכך הם מסייעים לפיתוח חברתי וכלכלי של הפריפריה הצפונית.

כאמור, הפרויקט הוקם בשיתוף פעולה עם תכנית תלמים, אשר דוגלת בהשכלה, מצויינות והעצמה. מטרת "תלמים" היא להנגיש השכלה אקדמית ללוחמות וללוחמים משוחררים ולענות על צורכי המגורים והתעסוקה שלהם, תוך כדי חיזוק ערי הנגב והגליל והתעשייה המקומית בסביבתן. תלמים היא פרי תכנונם של בוגרי סיירת גולני ושותפים לניהולה ותפעולה של עמותת "הנמר המעופף" של בוגרי הסיירת, הפועלת למען טיפוח מורשת החיל ורווחת חיילי ובוגרי היחידה. שותפים נוספים לפרויקט הם האגף והקרן לחיילים משוחריים במשרד הביטחון וכן תנועת אור לפיתוח ויישוב הנגב והגליל.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x