תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

כל מה שרציתם לדעת על אימון פילטיס

בעשורים האחרונים, עולה וגוברת המודעות לפעילות ספורט ולשמירה על אורח חיים בריא ותזונה נכונה. המודעות הזו כוללת בתוכה מגוון אספקטים שונים, החל מבחירת תפריט מאוזן והעדפת מוצרים טבעיים על־פני מזונות מעובדים, דרך שמירה על איזון בין עבודה לבית, בין מחויבויות להקפדה על שעות פנאי, וכלה כמובן ביציאה לפעילות ספורט כלשהי לחיזוק הגוף. במהלך השנים התפתחו ענפי ספורט רבים, חלקם ותיקים ומוכרים וחלקם חדשים ואופנתיים יותר. בין סגנונות האימון הוותיקים יותר, ויחד עם זאת בין אלה שצברו תאוצה ופופולאריות רבה, הוא הפילטיס.

מהו אימון פילטיס ומתי החל?

תרגילי פילטיס הומצאו על־ידי ממציא גרמני בשם יוזף פילטיס כבר לפני כ-100 שנים. השיטה נועדה לאנשים בעלי מוגבלויות והיא מורכבת מתרגילים שמטרתם להרחיב את טווח התנועה הטבעי של הגוף במינימום מאמץ ועל־ידי מספר חזרות מועט. האימון נועד לשפר את היציבה ובדרך זו גם את תפקודו של הגוף בכל פעולות השגרה. השיטה משלבת בתרגילים קואורדינציה, שיווי משקל, כושר גופני וחיזוק שרירים.

מה ההבדל בין סוגי הפילטיס

היום ישנם שני סוגים של פילטיס – מזרן ומכשירים. 

פילטיס מזרן נעשה על מזרן דק, ויכול להתבצע בליווי אביזרים קטנים כגון משקולות קטנות, כדורים בגדלים שונים, רצועות גומי וכדומה. רוב העבודה מבוצעת באופן עצמאי על־ידי המתאמן בלבד, כאשר האביזר מציב התנגדות לפעולה, וממנה נוצר חיזוק ושיפור. כמו כן הוא מאפשר שינוי בסגנון התנועות, העלאה או הורדה של דרגות הקושי ואף תמיכה אם יש צורך בכך. פילטיס מכשירים נעשה באמצעות כמה מכשירים גדולים כגון ה”קאדילק”, “רפורמר”, או כיסא מיוחד. תרגילים באמצעות מכשירים מאפשרים תמיכה בחלקי הגוף שאינם דרושים לצורך תרגיל מסוים ובכך ניתן להגביר את הקושי תוך כדי תמיכה בשאר חלקי הגוף. מכשירי הפילטיס מעוצבים כך שניתן לבצע באמצעותם מגוון תרגילים תוך כדי שינוי ברמת הקושי עם חיזוק הגוף.

מה היתרונות של אימון פילטיס?

כאשר מגוון ענפי הספורט, חדרי הכושר, חוגי פיתוח הגוף וחוגים אחרים הוא עצום, הבחירה ביניהם היא כמובן קשה ומורכבת. ולכן כדאי להכיר כמה יתרונות משמעותיים של אימון פילטיס.

  • סגנון אמנון זה מיועד לכולם, לבריאים ולחזקים ובעיקר לאלו הסובלים מכאבים, מוגבלויות או פציעות גופניות. זוהי שיטה שיקומית אשר מטרתה ליצור טווחי תנועה גדולים יותר ולאמן את הגוף לבצע את כל פעולות השגרה שלו במינימום מאמץ.
  • נשים בכלל ונשים בהיריון או אחרי לידה בפרט יוכלו לבצע אימון פילטיס ללא מאמץ. ישנו מגוון תרגילים לחיזוק רצפת האגן , תרגילים לחיזוק והידוק שרירי הבטן, תרגילי כוח וגמישות שמועילים מאוד לנשים לאחר לידה. עם זאת, שיעורי פילטיס יתאימו גם לגברים אשר רוצים לחזק את הגוף והנפש ולא לעשות זאת באימוני כוח מפרכים ומעייפים.
  • אף על־פי שהאימון אינטנסיבי ודינמי, עמוס בתרגילים ובתנועות, הוא אינו אימון מתיש או כזה המצריך סיבולת לב ריאה גבוהה. האימון איטי ועובד בעיקר על חיזוק שרירים, עצמות, יציבה וליבת הגוף.
  • תרגילי פילטיס מתאימים גם לילדים, בייחוד בשיעורי מזרן. הם פועלים לחיזוק טונוס שרירים לילדים הזקוקים לכך, לחזק את חגורת הכתפיים, קואורדינציה ומוטוריקה גסה ועוד.

כל סוג של אימון גופני חיוני ומועיל לגוף ולנפש גם יחד. בייחוד בעולם המודרני בו דרושה מהירות, חלוקת קשב וביצוע כמה מטלות במקביל ללא זמן מנוחה או הפסקה. שיעורי פילטיס, אשר ללא ספק תורמים לחיזוק הגוף, נעשים בסטודיו רגוע ושקט, לעיתים עם מוזיקת רקע נעימה, מה שתורם עוד יותר להורדת רמת הסטרס, למיקוד וריכוז וכמובן לבריאות הנפש.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x