"לעולם אינני כותב משפט חיובי מבלי להוסיף את המילה: אולי." /מיגל דה סרוואנטס

כשנתקלתי הבוקר במשפט הזה הוא גרם לי לעצור לרגע ולחשוב. למרות שאני אדם מאוד החלטי ומעשי אני לומדת ומתאמנת בצורה מאוד עוצמתית לשלב בחיי את הספקות- בדיוק את אותו אולי שהמשפט הזה מדבר עליו.

אבל האם האולי הוא הכרחי עבור התפיסה החיובית?

פה זה כבר מרגישה לי כניסה לפילוסוייה קצת עמוקה שמתחילה בשאלה מה זה חיובי ואיך אנחנו מפרשים משהו כחיובי- ועל התשובה הזו אני וכל מי שעוסקים בכתיבה באתר עוסקים מדי יום – איך אנחנו בוחרים על מה לכתוב? איך מתקיים הסינון של נושאים לכתבות ולמה נאמר לא במקרה של האתר שלנו?

הרי חיובי הוא עניין תלוי פרשנות אינדווידואלית- ולכן מה שיכול להיות חיובי לאחד יכול-אולי להיות פחות חיובי לאחר. והתשובה שאני מספקת היא בשאלה – איך זה גורם לי או לקוראים להרגיש? מה המטרה לפני הכתיבה? ומה הכתיבה באה לשרת?

וברגע שהמטרה היא לעשות טוב /לעורר רגש חיובי גם הכתבה 99% תזרום לאותו הכיוון. וההבנה שתמיד יכול להיות מישהו שיוכל אולי לא לחוות את התוכן כחיובי היא קיימת- גם אם פעלנו לחלוטין ממקום נקי והור המוחלט של הקוראים יסברו אחרת- האולי הזה הוא בעצם מה ששומר על הצניעות שלנו ועל הטוהר בכתיבה.

היעדר הספק הנדרש כל כך בכתיבה חדשותית -הצמדות לעובדות ובירור שלהן כמה שניתן לטובת ביסוס לפני שמעבירים את המידע לקהל הרחב לכאורה לא הולך יד ביד עם הצד החיובי הצנוע אבל אני סבורה שהם דווקא פועלים טוב מאוד יחד.

האולי במקרה של הכתיבה החיובית לא מתייחס למה- אלא לאיך. הדרך שבה אני בוחרת לספר את הדברים היא זו שתלוית ה"אולי" והיא זו שהופכת את המסר לחיובי לעומת מסרים נחרצים וחותכים שלא מותירים שום מקום לספק- וגם זו רק פרשנות.

התמונה של האמנית בתיה גזית מתוך התערוכה "ציון דרך" המוצגת בגלריה המרכזית בעין הוד. בתערוכה שאצר אילן סגל פריטי פיסול קרמי ועבודות ניו מדיה שמתרכזות בדמויות נשיות שמספרות יחד את סיפור חייה כאלמנת צהל שנותרה אחרי מלחמת יום כיפור, לגדל את שני בניה הצעירים לבד מתוך החלטה להוציא מתוך הסדק העמוק שנפער בחייהם את האור ובהמשך התמודדה עם אובדן שמיעה שאילץ אותה לחיות ב"עולם של דממה" מאתגר , לעתים בודד ומחדד חושים מאידך.

יצר הסקרנות שקינן בה חשף אותה לתחום הפיסול בנייר ובהמשך לפיסול בחימר ולפני שלוש שנים נחשפה לתחום האומנות הדיגיטלית שמאתגר אותה על ידי נושאים רבים – צילום חזרה על עבודות פיסול מהעבר, שילובים ויצירת יצירות חדשות.

3 2 votes
Article Rating

רקפת פרא

מייעצת ומסייעת לחברות וארגונים בתחום השיווק,הדיגיטל והתוכן. עוסקת בכתיבת חדשות טובות משנת 2018 דרך כתיבה במדור החדשות הטובות באתר Mako ועריכת האתר מאז ינואר 2019 וניהולו השוטף בהתנדבות. רואה בסיקור חדשות טובות שליחות ופועלת לייצר חדשות כאלו בעצמה. מרצה באוניברסיטאות וארגונים בתחום התוכן החיובי והחדשות הטובות וכמו כן מחברת בין גופים וחברות לטובת פעילות חברתית וצרכנות חיובית.
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
בדוק גם
Close
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
Close
Close