ללא קטגוריה

איך זה לאפר נשים עיוורות? במילה אחת – חוויה !!!

אני לא מאמינה שעברה שנה מאז שהעברתי בפעם הראשונה סדנת איפור לנשים עיוורות.

הכל התחיל כששרון כדר קלדרון, חברה יקרה שאיבדה את הראייה בגיל 20, פנתה אלי ואמרה “יערה, את יודעת…אם יש משהו שאני מתגעגעת אליו זו היכולת להתאפר בעצמי. אם יש משהו שאני שקשה לי לעשות הוא להתאפר לבד. אני מפחדת שאם אאפר את עצמי עכשיו אראה כמו ליצן בקרקס”.

תחשבו על זה לרגע – היא לא רואה את העולם, אבל היא גם לא רואה את עצמה! אם כנערה היא ידעה להתאפר ולהתאים אודם או סומק הרי כאישה עיוורת היכולת הזו נלקחה ממנה שלא מרצונה. ניסיתי לחשוב איך אני הייתי מרגישה אם הייתי מאבדת את מאור עיני? זו תשוחה קשה ולא פשוטה בכלל.

מיד הרגעתי את שרון ואמרתי לה, אני אלמד אותך איך לעשות את זה. לא באמת ידעתי אם ואיך אצליח, אבל היה לי ברור שאני חייבת לנסות. היא ענתה “בשמחה! אני מכירה נשים נוספות שישמחו ללמוד ממך”.

אבל לפני שהבנתי איך אני מלמדת אחרות איך להתאפר מבלי לראות, הבנתי שדבר ראשון אני צריכה “להתעוור” בעצמי כדי להבין איך אני עושה את זה בעצמי. כיסיתי את העיניים במטפחת כדי להרגיש בעזרת המברשות איך ניתן לחוש את תווי הפנים ולאפר אותם מבלי לראות אותם בפועל. זה לא היה פשוט בכלל, אבל מתוך ההתנסות האישית הבנתי שאני יכולה להשתמש במברשות כמעין סרגלים שעוזרים לי למדוד את טווח משיכת המכחול או הסומק שעלי למרוח.

לאחר מספר אימונים על עיוור, נפגשתי עם שרון וחברותיה. לכל אחת היה ליקוי ראייה בדרגה שונה, אך המשותף לכולן היה שהיכולת להתאפר ביום יום חסרה להן מאוד. אחת מהן אמרה “כשאני מאופרת אני מרגישה שווה בין כולם, מרגישה עוצמתית ולא מוגבלת”. היא מאוד צודקת – איפור הוא בהחלט כלי להעצמת נשים, כלי שגורם להרגשה טובה ומעלה את הביטחון העצמי.

במהלך המפגש לימדתי את הנשים להתאפשר ללא מראה, לחוש בעזרת חוש המישוש ובעזרת מברשות את גבולות הפנים, את עצמות הלחיים, את צורת הגבות – היה מצחיק, היה מאתגר, היה מרגש והכי הכי היה מוצלח. הן הצליחו להגשים חלום ועשו את זה נפלא. הן מאוד התרגשו ושמחו כי החזרתי להן את הביטחון להתאפר לבד ולהעצים את עצמן בכל בוקר מחדש.

מאז אנחנו בקשר, אני מקבלת מהן תמונות ומייעצת איך לתקן ואיך לשפר. זו היתה חוויה מלמדת ומעצימה לכולנו שלימדה אותנו שאין דבר העומד בפני הרצון.

שלכם,

יערה הוד, איפור מרגש לנשים אמיתיות

050-566-4410

0 0 votes
דירוג הכתבה

יערה הוד

נעים להכיר ותודה שהצטרפתן, אני יערה הוד, כבר יותר מ-15 שנה מאפרת נשים במעגלי החיים - איפור מרגש לנשים אמיתיות. אני מאפרת לאירועים כגון: בנות מצווה, נשף סיום, אירועים, כלות ומלוות וצילומי תדמית. ואם יש משהו שאני אוהבת יותר מלאפר זה ללמד לאפר! אז גם אם אין לך אירוע מרגש בדרך את מוזמנת לסדנא אישית או קבוצתית ללמוד איך להיות המאפרת של עצמך- כולל סיבוב מודרך בחנויות קניית איפור מותאם. מוזמנת להתרגש ביחד איתי,
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x