ארועיםחדשות טובותיוזמות חיוביותללא קטגוריהסביבה

באהבה לסביבה – אירוויזיון 2019

חדשות נפלאות לסביבה! בדומה לערים שאירחו את אירועי האירווזיון בעבר, גם עיריית תל אביב-יפו מאמצת סטנדרטים סביבתיים גבוהים, כדי להפחית את הפגיעה הסביבתית הנגרמת מהמשאבים הרבים בהם משתמשים באירועי ענק.

צילום: מוטי קימחי

נושא איכות הסביבה הוא אחד הנושאים הבוערים ביותר בעולם ועוד ועוד חברות, ארגונים ומדינות מאמצות סטנדרטיים סביבתיים גבוהים כדי לצמצם ככל האפשר את הפגיעה הסביבתית.

האירוויזיון, היא תחרות שירים שנתית בין כל המדינות החברות באיגוד השידור האירופאי המתקיימת במדינה האחרונה שזכתה בתחרות. השנה, אירועי האירוויזיון מתקיימים כאן בישראל לאחר זכייתה של נטע ברזילאי בשנה שעברה!

לקראת התחרות הוקם כפר האירוויזיון בגן צ'ארלס קלור, תל אביב המציע הופעות של שלל אמנים ישראלים, אטרקציות, ברים ופסטיבל אוכל. אירוע רב משתתפים כזה, דורש משאבים רבים שעלולים להשפיע על הסביבה, החופים והים בצורה הרסנית. באירועים הגדולים בישראל עד היום, המציאות הייתה רחוקה משמירה על הסביבה והזיהום הסביבתי ולכן יוזמת עיריית תל אביב בנושא היא יוזמה מדהימה שבתקווה תנחיל סטנדרטים ירוקים גבוהים לאירועים שיגיעו אחריה.

צילום: דודו בר סלע

כחלק מהמאמצים, פוזרו פחים בשלושה צבעים למחזור של פסולת אריזות, פסולת האוכל (שתלך ליצירת קומפוסט) ופסולת הכלים (שתלך לייצור דלק).
עיריית תל אביב מעודדת את הציבור הרחב לצמצם את פליטת המזהמים לאוויר, ולהתנייד באופניים, קורקינט, תחבורה ציבורית או ללכת ברגל.

האירוע צפוי להיות אירוע קולינרי ענק ועלול לגרור אחריו השפעה סביבתית גדולה בגלל הייצור, השינוע, הצריכה והטיפול בפסולת המזון. כדי לצמצם את הפגיעה, 50 מתוך 80 העסקים המוצעים סימנו מנות רבות  כמנות "ירוקות". מנות אלו מוגשות בכלים רב פעמיים, חומרי הגלם הם עונתיים ומקומיים, יש דגש דגש על מנות טבעוניות\ צמחוניות, ומשתמשים בדגים מדיג בר קיימא. כמו כן, מדי ערב יואספו עודפי המזון ויתרמו לאנשים הזקוקים לכך ברחבי העיר.


בסרטון: אפרת אנזל, יועץ קולינארית לרשות לאיכות הסביבה וקיימות

ומה לכם נותר לעשות? הצהירו שאכפת לכם מכדור הארץ והסביבה! שימו לב לדוכנים, חפשו את המנות "הירוקות", מחזרו את הפסולת בהתאם לפחים ותיקחו מפיות בהתאם לצורך כדי לצמצם את כמות הזבל מהאירוע.

חג אירוויזיון שמח!

0 0 votes
דירוג הכתבה

ספיר יצחקוב

בת 26, אוהבת לטייל בארץ ובעולם. חייכנית, אופטימית, מצלמת וכותבת למגירה בעיקר.. טבעונית ומאמינה באנרגיות טובות וקארמה.
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x