תובנת בוקר

“דבר אינו משתווה למהירות המחשבה ולפעילות רוחו של האדם.” ~ לוקרטיוס

לפעמים אני חושבת על ההתנהגות האוטומטית שלי, מה גורם לי לצחוק, או לחילופין להיפגע?, כשאני נדרשת להסביר את שיקול הדעת שלי בבחירה מסויימת או את ההתלבטות שלי לגבי החלטה אני יכולה להיכנס לאיזה סוג של שבלול עצמי של שאלה ותשובה שלוקח אותי די מהר החוצה מהנקודה עצמה.

הרבה שנים לא הצלחתי להבין למה קשה לי להיות מובנת, ובהמשך הבנתי שהמחשבות שלי מאוד מהירות – ההבנה שלי רצה ודוהרת במעלה ולא תמיד אני מצליחה להדביק את הקצב של המחשבות כדי להסביר איך הגעתי לבסוף לומר מה שאמרתי.

הרבה פעמים חוסר ההבנה הזו גרם לי להיפגע מאוד- התחושה שאני לא מובנת או שאני “מדברת שטויות”, זה כמובן גם גרם לי לירידה בערך העצמי.

היום, כשאני אמא לשני בנים ויודעת שלמהירות הזו אצלי יש שם ADHD שאמנם מלווה בהרבה מאוד אנרגיה אני יותר מבינה גם את עצמי כילדה, או נערה , או מתבגרת. ועוד יותר אני מעריכה את מי שכן בחרו להקשיב לי וראו שאני לגמרי מבינה על מה אני מדברת. וששווה לרדת איתי לעומק של הדברים, כי יש לי יופי של רעיונות, ודרכים יצירתיות וחדשניות שיכולות להיות מאוד יעילות בשיווק, בדיגיטל ובעוד תחומים.

כמה אחריות יש לאלו שבחרו ללמד את הילדים שלנו גם באופן שבו הם מתייחסים לתשובות לא נכונות שמושמעות בכיתה, או לילדים ש”מקדימים את זמנם” כמו שתמיד אני הייתי, כמה יופי יכול להיווצר אם הילדים שלנו ילמדו על היופי שבמהירות המחשבה שלהם והרוח היצירתית.

והכי חשוב שילמדו על מהירות המחשבה ועל היכולת שלהם לשנות את הפרספקטיבה והאוטומט באותה מהירות שבה הוא נוצר אם הוא לא מתאים להם.

התמונה שבחרתי לשלב “מה שיוצא מהפה ונכנס ללב” שציירו Ta-Daaa crossart  בצבעי אקריליק על עץ-סקייטבורד ישן שמעדיפות תמיד לצייר על משטחים עם נסיון חיים…שאריות עץ מנגריות, מגשי פיצה ישנים, סקייטבורדים ישנים וכולי.

היצירה הזו ועוד רבות, יוצגו בתערוכת Wild Plastic – תערוכת אמנות יחידה מסוגה בישראל, להעלאת המודעות לנזקי הפלסטיק בשיתוף עמותת הגל שלי, Billabong ישראל ו- Sea for yourself מבית האמן טל וידרמן. התערוכה תוצג במרכז עמותת “הגל שלי”, חוף הריביירה בת ים  (הגל שלי ב- Waze) ותיפתח ב- 1-9-2020 באירוע פתיחה בשעה 19:00 ותמשיך ב-2-8.09 מ 16:00 עד 23:00 (כולל שבת ) בשישי 4.9 מהשעה 11:00 עד 15:00

זו הפעם השלישית שהתערוכה מוצגת והשנה היא תתמקד השנה בנושא חדש ישן – “ArtCycle”, ותעסוק בבעיית זיהום הסביבה וקריאה לצרכנות נבונה, בדגש על מתן חיים חדשים למוצרים ישנים (Upcycle = שימוש חוזר יצירתי). אמנים נבחרים יתאגדו להשמיע את קולם, וישלבו ביצירותיהם משטחים וחפצים המיועדים להיזרק.

חלק מהיצירות יוצעו למכירה ו- 25% מכל מכירה יתרמו על ידי האמן לעמותת “הגל שלי”, המעניקה הזדמנות אמיתית לנערות ולנערים במצבי סיכון לעלות על הגל ולהצליח, דרך התמודדות מעצבת עם איתני הים, באמצעות גלישת גלים.

0 0 votes
דירוג הכתבה

רקפת פרא

מומחית תוכן חיובי וצרכנות חברתית. מייעצת ומסייעת לחברות וארגונים בתחום השיווק, הדיגיטל והתוכן. עוסקת בכתיבת חדשות טובות משנת 2018 דרך כתיבה במדור החדשות הטובות באתר Mako ועריכת האתר מאז ינואר 2019 וניהולו השוטף בהתנדבות. הקימה את קטגורית הצרכנות החברתית והראשונה לסקר אותה באופן זה. רואה בסיקור חדשות טובות שליחות ופועלת לייצר חדשות כאלו בעצמה. מרצה באוניברסיטאות וארגונים בתחום התוכן החיובי, צרכנות חברתית וחדשות טובות וכמו כן מחברת בין גופים וחברות לטובת פעילות חברתית וצרכנות חיובית.
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x