בריאותדברים משמחיםדברים שאותי משמחיםדעותהכח שבמוחהסיכום השבועיהשראהזוגיות חיוביתחדשות חמותחדשות טובותחינוךללא קטגוריהמהקהילהמודעות עצמיתמילה טובהמעשים טוביםמתנות קטנותקורונהריפוירעיונות טוביםשירהתובנות מחייכותתוכן חיוביתרבות

מאמר השראה ליום הכיפורים ובכלל…

מחשבות בקול רם על זוגיות, אהבה, יום הכיפורים וההזדמנות שיש בכל אירוע “שלילי” לרווח רוחני…שתפו באהבה…

מה הקשר בין מציאת זוגיות נפלאה או אושר בזוגיות שכבר יש לנו, ליום הכיפורים?!

ולמה קוראים לכיפור בכלל “חג” (בעברית “חג” זה “מסתובב”) ולמה “מועד” (כמו “נופל”)?!
ואם הצום מכפר על חטאינו של השנה שעברה, וכמה שיותר מתענים זה יותר מכפר, אז למה מאחלים “צום קל”?!

האמת?! הכל מתחבר בצורה יפיפייה…

יום כיפורים אסף יערי

בכיפור, כמו בזוגיות, הקשר הוא לקיחת אחריות עלי, על מעשי ולהבין שהמציאות שאני חי בה היא תוצאה ישירה של הבחירות שלי והמעשים/מחשבות/דמיונות שלי.

נניח וחשבנו שבחרנו בנזוג מעולה. הסתבר שהוא קמצן במילים/רגשות/כסף, או שהוא נאמן רק לעצמו ולחשקיו, או שהוא עדיין תקוע במחשבותיו אצל גרושתו, או שבעיניו זה לגיטימי להעניש אותנו על טעויות ועוד כאלה איכסות…..כמה מהר אנחנו עפים משם?! נתקענו לחודשיים או לעשר שנים? רק אנחנו קובעים. גורלנו בידינו.

זה יום כיפור. ההבנה שרק אני קובע עלי. רק אני.

נניח ואנחנו לא מצליחים להתמקד בטוב שיש בנו, נניח ונדמה לנו ש”עושים לנו טובה” כשיוצאים אתנו כי אנחנו “לא כזו מציאה” ולכן אנחנו כל פעם במקום לבחור הכי טוב שיש (בלי סרטים…מציאות אופטימית), אנחנו “מוצאים את עצמנו” עם אנשים מהסוג שתיארתי למעלה…

זו שוב בחירה או בחירע שלנו..רק אנחנו קובעים. גורלנו בידינו.

זה יום כיפור. ההבנה שרק אני קובע עלי. רק אני.

ולמה קוראים לכיפור, ולכל שמונת חגי ומועדי ישראל חג=מסתובב עד שמועד=נופל?!
כדי לסמל את *ההחמצה* אם לא מנצלים את ההזדמנות הנפלאה הטמונה בהם.
העבודה הרוחנית. גם בכיפור.



אגב, בגלל זה האלוקים הטוב והרחום המציא את הצום.
הוא ידע שאם “הוא לא יעיף אותנו מאזור הנוחות/נכות שלנו”, לא נעצור לשניה לחשוב “למה העונש הזה בכלל מגיע לי?!” לכן, ההזדמנות שבכיפור, היא לא להתרכז רק בצום ו”מתי קפה”, אלא לערוך חוזה עם עצמנו על שנה טובה יותר בינינו לבין:
* עצמנו
* בינינו לבין סביבתנו
* בינינו לבין גורלנו-אלוקינו-היקום.

מכאן שה- *חתימה טובה* היא הרצון העז לשינוי שיוביל להשתפרות, כל אחד ומגרעותיו המעכבות אותו…. וה *וגמר חתימה טובה* הוא ההשתתפות האלוקית בחוזה (כשמצטרף גם המזל וצירופי המקרים להחלטה שלנו).

אז אני מאחל לכולנו חתימה טובה וגמר חתימה טובה מצוות יעריפדיה וממני אישית…
חיבוקידה!

כבר שלחתי לכם בחינם את החוברת שמלאה מאמרים כמו זה? (הנה לינק להורדה – לחצו)
מתקשים להוריד? בקשו ממני ישר בוואטסאפ 0548118400

יום כיפור

אגב, אני גאה לספר, שרבני חב”ד מישיבת רמא”ג עברו על החוברת ואין כל התנגשות או סתירה בין ההרהורים שלי והתורה עצמה…גאווה!

ליצירת קשר עם אסף יערי, הירשמות למיונים ל”אקדמיה לזוגיות ואהבה” או קריאת מאמרים נוספים –
אסף יערי, מטפל זוגי ויועץ לזוגיות מאושרת מוסמך (NYU)
0548118400 או [email protected]
חפשו בפייס – yaari asaf

5 3 votes
דירוג הכתבה

אסף יערי מטפל זוגי

אסף יערי (51) הוא מטפל זוגי לזוגות ויועץ למציאת זוגיות מאושרת, עתיר נסיון טיפולי קליני, מוסמך מומחה מטעם אוניברסיטת ניו-יורק. ✓ מתמחה בפסיכותרפיה קוגניטיבית-התנהגותית (CBT), טרנס-פרסונלית. ✓ תרפויטית, מאמין בטיפול קצר טווח, עמוק ואמיתי שמחולל שינוי מהיר ברמת האושר. ✓ משתמש בכלי טיפול מגוונים לפי צרכי המטופל, דרך כלים פסיכולוגיים מקובלים אך גם קבלה מעשית, מאטריקס NLP, תיקשור, לימוד ותרגול של דתות שונות בעולם ושיטות רוחניות משלימות מגוונות. ✓ עומד בראש צוות שפיתח שיטה טיפולית (VVS), חדשנית ויעילה למציאת אושר אנושי דרך מציאת זוגיות אמת ו/או שיפור דרמטי ברמת האושר לנשואים. ✓ פרסם מעל 800 מאמרים מקצועיים בנושא אושר וזוגיות עד היום, אוטוריטת רשת בתחומו ("יעריפדיה"), עם כמעט 30 אלף עוקבים ישירים בפייס ובאינסטוש ומעל 250 אלף קוראים. ✓ מרצה מבוקש ברחבי הארץ ואורח תדיר בתוכניות מדיה שונות. ✓ מטפל בקליניקה בפרטניים ובסדנאות לקבוצות. ✓ בעל טור שבועי באתר "כיפה" ✓ "חילוני מאמין", שהוציא לאור חוברות לכל 7 חגי ישראל שהופצו בחינם בעולם במעל 250 אלף עותקים, כדי לקרב את לב החילוניים למסורת העתיקה שלנו שקצת נשכחה חוכמתה הפשוטה. ✓ מפתח ומקים פרוייקט "האקדמיה לזוגיות ואהבה" לשידוכים ולימודי זוגיות מתוקנת. ✓ מרצה קבוע בארועי ספידייט על "איך מכירים אדם תוך 7 דקות". ✓ שדר וכותב תוכנית "תיקון חצות" על קבלה מעשית ב"רדיו החברתי הראשון", כמו גם תוכנית הלייב "מיליון סיבות להיות מאושרים" על אושר יומיומי ותוכנית "מחשבות על זוגיות" עם סלבז ב"חיים הטובים".
Subscribe
Notify of
guest

1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אסף יערי
3 years ago

חג שמח וחתימה טובה לכולם…

1
0
Would love your thoughts, please comment.x