חדשות טובותצרכנות חברתית

קפה עם הילדים מעולם לא היה טוב יותר

בימים אלה של גל שני וחופש גדול, בלי יותר מדי פעילויות לילדים, הורים רבים מרגישים את האתגר הקשה גם ככה,למנוע מהילדים שלהם חשיפה מוגזמת למסכים כבלתי אפשרי ממש. אין ספק שהקניית ידע וזמן איכות ביחד עם הילדים הפך לנדיר יותר ויותר במיוחד בתקופה הזו.

אחד מהמקומות הבולטים ביותר שבהם התופעה הזו ניכרת היא בבתי הקפה ובמסעדות שבהן אפשר לראות משפחות שיושבות לאכול יחד אך כל אחד עסוק במסך שלו במקום שהארוחה תהיה הזמן להתעדכן, לדבר ולשתף.

ולכן, בעיקר כאמא לילדים שחווה ממקור ראשון את חוסר העניין והסבלנות של הילדים להמתין להגעת ההזמנה ואו לסיום הארוחה שלנו המבוגרים לעומתם. נדהמתי לראות את היוזמה החדשה שמפעילה רשת ארומה ישראל בסניפיה. שמציעה לכל ילד שמגיע לאחד ממאות סניפיה, החל מה 1 ביולי ערכת משחק בשם “מסע בין כוכבים” שפיתחה בשיתוף עם כנפיים של קרמבו’-תנועת הנוער לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים

יאיר מרינוב- סמנכ”ל השיווק בארומה ישראל

“קהל הלקוחות של הרשת מאוד מגוון” מספר לי יאיר מרינוב סמנכ”ל השיווק של רשת ארומה ישראל. “לסניפים שלנו מגיעים המון ילדים ומשפחות ואחד מהדגשים שלנו כרשת הוא על יחס ידידותי לילדים וכבר מזמן חשבנו על דרך להעסיק את הילדים בצורה שתהיה גם מהנה וגם ערכית”

“לפני כשנתיים יצרנו פגישה עם מנכ”לית כנפיים של קרמבו והעלינו את הרעיון לעשות משהו ביחד, אבל למרות שעלו כל מני רעיונות, זה לא הבשיל לכדי פעילות רצינית. בספטמבר השנה החלטנו לשים על זה דגש והתחלנו בעיצוב ערכת משחק חווייתית, בהרכבה עצמית, הבנויה על המשחק המסורתי המוכר – “סולמות וחבלים”.

הפעילות תוכננה לצאת לעולם בחג הפסח שכידוע במהלכו שהינו כולנו בסגר ולכן הפעילות נדחתה ויצאה לדרך בתחילת החופש הגדול. בערכת המשחק משולבים לוח משחק וקובייה שניתן להדביק ולעצב וכרטיסיות שלא מופיעות במשחק המקורי והתווספו כעת להרחבה של הידע הכללי ושל ערכים ומסרים חינוכים נוספים.

המשחק הראשון יהיה אחד מני רבים שבכוונת הרשת ליצור בעתיד כשבכל תקופה יוחלט על נושא אחר שהמשחק יעסוק בו. “המשחק החדש עוסק בחלל וקראנו לו בשם “מסע בין כוכבים”, הוא מסביר. “היה לנו חשוב מאוד שמלבד ההנאה שבמשחק, ישתלבו ויטמעו מסרים חינוכיים ערכיים של אהבת הזולת וקבלת השונה, לצד ידע כללי שקשור לנושא, ששולבו בערכה באופן נגיש וחווייתי. 

ערכת מסע בין כוכבים של ארומה ישראל בשיתוף כנפיים של קרמבו

היה לנו חשוב לשתף את כנפיים של קרמבו מעבר לעיצוב ולתכנים גם בתכנון עצמו והתייעצנו איתם בתהליך העיצוב כמו שנמשיך לעשות בהמשך בפיתוחים הבאים”

החיבור של ארומה ישראל עם ‘כנפיים של קרמבו’, כתנועת נוער ארצית וערכית, המתמחה בפעילות חברתית משלבת, עבור אלפי פעיליה ברחבי הארץ, היה טבעי. ובנוסף למאות אלפי שקלים שהושקעו בהפקת ערכות המשחק והעובדה שהוא מוענק בחינם לכל ילד ללא הגבלה או תנאי לקנייה של מנה מסוימת מראש, הרשת גם תרמה לארגון כסף באופן ישיר, כדי לסייע להמשך הפעילות החשוב וצמיחתו.

ליה הראל בז’רנו, מנכ”לית ‘כנפיים של קרמבו

 לדברי טליה הראל בז’רנו, מנכ”לית ‘כנפיים של קרמבו’: “כתנועה המלמדת ילדים ובני נוער לחיות ביחד, לחבק את השוני ולראות בו דבר מבורך שיש לתת לו מקום, כדי לאפשר לכל אחד להיות מי שהוא, אני מאמינה שעצם ההכרה של רשת ארצית ומוכרת כמו ארומה ישראל לפעילות שלנו, היא כבר בעצם הפעילות מסר גדול של שילוב. ובנוסף, הרעיון להטמיע מסרים חינוכיים במשחק חוויתי, שייצור אווירה טובה יותר לילדים ולהורים ובו זמנית גם יעביר את המסרים של שילוב והכלה בקרב הילדים, וההורים,לטובת עתיד טוב יותר, מרגש ומעודד מאוד”

‘כנפיים של קרמבו’ היא תנועת נוער שמונה כ – 78 סניפים בפריסה ארצית, המספקים מסגרת חברתית מכילה ומעצימה לאלפי ילדים ובני נוער. היא פועלת בכל המגזרים ובכל הרבדים של האוכלוסייה בישראל; שפעילים בה ביחד, בסובלנות וקבלה הדדית, אלפיי פעילים עם ובלי צרכים מיוחדים, דתיים וחילוניים, מוסלמים, בדואיים, יהודים, נוצרים ודרוזים, מתוך החזון של התנועה שאומר: “ביחד יוצרים מקום ומשמעות לכל אדם”.

“בשבוע אחד כבר יש עלייה של 100 כניסות לאתר”

“כנפיים של קרמבו’ מקרבת לבבות, מפגישה נוער עם נוער, מאחסנת את הדעות הקדומות עמוק במגירה ונותנת לערכים כמו סובלנות, שוויון הזדמנויות וכבוד לפרוח.” מוסיפה טליה. “אלה מסרים שמבחינתנו הם אוניברסליים ורלוונטיים לכל אדם ולכן גם ברשת גדולה כמו ארומה שפונה לכל הקהלים הללו יחד העברה של המסרים האלה עושה שינוי גדול- רק התחלנו עם הפעילות לפני שבוע וכבר רואים עלייה של כ 100 גולשים מעל הממוצע השבועי בכניסות לאתר האינטרנט שלנו ופניות ברשתות החברתיות, הפעילים שלנו מתרגשים ומתלהבים וזה נפלא ממש”.

וכמי שדוחפת ומקדמת את ערכי הצרכנות חיובית, וכאמור מעבר לעובדת היותי אמא, אני חווה את הפעילות הזו כיותר מגאונית. העובדה שרשת מזון ישראלית, ועוד במיוחד בתקופת קורונה קשה, משקיעה כסף רב בחשיבה מעבר למכירת המוצרים שלה ומקדמת ערכים של סובלנות, זמן איכות משפחתי והרחבת הידע הכללי של הילדים, מראה לי שאנחנו כחברה, ממש בדרך הנכונה.

3 2 votes
דירוג הכתבה

רקפת פרא

מומחית תוכן חיובי וצרכנות חברתית. מייעצת ומסייעת לחברות וארגונים בתחום השיווק, הדיגיטל והתוכן. עוסקת בכתיבת חדשות טובות משנת 2018 דרך כתיבה במדור החדשות הטובות באתר Mako ועריכת האתר מאז ינואר 2019 וניהולו השוטף בהתנדבות. הקימה את קטגורית הצרכנות החברתית והראשונה לסקר אותה באופן זה. רואה בסיקור חדשות טובות שליחות ופועלת לייצר חדשות כאלו בעצמה. מרצה באוניברסיטאות וארגונים בתחום התוכן החיובי, צרכנות חברתית וחדשות טובות וכמו כן מחברת בין גופים וחברות לטובת פעילות חברתית וצרכנות חיובית.
Subscribe
Notify of
guest

1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אסף יערי
3 years ago

לא רק השראה…גם מרגש!

1
0
Would love your thoughts, please comment.x