חדשות טובותצרכנות חברתית

חדשות טובות שצרכנות חברתית והבריאות שלנו הולכות יחד!

אחת הסיבות המובהקות לפעילות האתר מאז 2015 ושלי באופן אישי מאז 2018, נובעת מתוך ההבנה שטוב מושך טוב ולא רק ברמה הפילוסופית, אלא ברמה הכי פרקטית פיזיולוגית ואפילו כלכלית שאפשר לחשוב עליה.

אחרי שהתחלתי לסקר ולכתוב חדשות טובות בהתחלה ב Mako ובהמשך כאן, קרה לי משהו מופלא. הרגשתי טוב יותר. וזה לא קרה רק לי, זה קרה וממשיך לקרות לכל מי שהצטרף באופן חד/רב פעמי לפעילות הכתיבה החיובית באתר וזה קורה גם לכל מי שאנחנו מסקרים באתר באופן קבוע.

במשך לא מעט שנים אנחנו מסקרים חדשות טובות וצרכנות חברתית בשלל תחומים, כמו גם עשייה חברתית, שהשיא שלה בשנות משבר הקורונה עלה על גדותיו. זה לא מקרי בכלל. ממש כמו שהדופמין שלנו עולה כשאנחנו עושות ועושים קניות, או ספורט, כך קורה גם מעשייה חברתית, כפי הנראה בשל תחושת הסיפוק והערך שעולים ומייצרים התרגשות.

קרן רביץ רון- מאמנת לשיפור ביצועים מוחיים ומומחית לניהול עצמי

לדברי קרן רביץ רון- מאמנת לשיפור ביצועים מוחיים ומומחית לניהול עצמי, “קריאה של תוכן חיובי מעלה את רמות הורמון הדופמין (הורמון התגמול והמוטיבציה) שמייצרת מיידית תחושת שמחה וסיפוק. לאורך זמן, צריכה של תוכן חיובי יכולה לאזן אפקטים שליליים של סטרס, לשפר את התחושה החברתית, להעלות את הורמון האוקסיטוצין (הורמון האושר והאהבה) ולשפר בריאות פיזית, נפשית ומנטלית” .קיימים לא מעט מחקרים עדכניים שבחנו את הנושא במשך משבר הקורונה והתוצאות היו חד משמעיות. במהלך הקריאה או הכתיבה אנחנו מעבדים את המידע בכמה ערוצים (חושיים ומוטוריים) ולכן מפנימים את התוכן שוב ושוב באזורים שונים של המוח – מה שמחזק את ההשפעה שלו”, היא מסבירה.

“לדוגמא מחקר שנערך בקרב 90 סטודנטים בארה”ב מצא שכתיבה על חוויות חיוביות שיפרה את מצב הרוח שלהם והפחיתה ביקורים שלהם במרפאה בשלושת החודשים שלאחר מכן. מחקר שעסק ב “תשישות חדשות” מדווח ש 70% מהאמריקאים מדווחים על “News Fatigue” ו 56% מדווחים שהחדשות שצורכים גורמות להם למתח, חרדה ולחץ.  המחקר בדק מיקרו הבעות של המשתתפים בזמן שצפו בתוכן חיובי או נייטרלי ומצא שצפייה בתוכן חיובי (סרטונים) גרמה להבעות של שמחה פי ארבע מאשר צפייה בתוכן אחר. המחקר ממליץ לאזן את התוכן שאנחנו צורכים בעזרת צריכת תוכן חיובי.

** מחקר נוסף מ-2021 שבדק מצב רוח של צוותים רפואיים  (בקורונה) בעקבות צריכת חדשות חיוביות או שליליות מצא שאלה שצרכו חדשות חיוביות דיווחו על מצב רוח טוב יותר. המחקר המליץ להגביל צריכה של חדשות שליליות ומצא שאפשר למתן את האפקט שלהן על ידי פעולות מרגיעות (כמו הרפיה ונשימה).

ומחקרים נוספים עוסקים בקשר הישיר בין עשייה חברתית חיובית לבין שיפור הבריאות, הפחתת כאב כרוני, הורדת לחץ דם גבוה, הפחתה של סטרס ודיכאון כפי שגם בא לידי ביטוי בכתבה ששודרה בערוץ 12 בתחילת השבוע שעבר. הכתבה עסקה במחקרים חדשים המראים כי התנדבות מועילה לבריאות.

לכתבה בערוץ 12 בלינק

פרסום הכתבה הזו שימח אותי בכמה וכמה רמות- כמובן שאני וכל מי ששותפים לפעילות החדשות הטובות כבר אומרים וטוענים את זה מזמן, אבל גם אצלי למרות ההבנה הזו לפעמים החיים יותר חזקים ובמיוחד אצלנו בישראל הקטנה הטוב לא מובן מאליו בשום רמה ולפעמים צריך לדאוג לחיים עצמם בנוסף להתנדבות ולעשייה החברתית.

העיקר הבריאות – אבל תמיד טוב שגם יש ביטוח

לפני כמעט 18 שנה בזמן שיצאתי ממכונית חונה, נפגעתי ע”י מכונית נוסעת אחרת ועפתי 6 מטרים. הגם שסיימתי את התאונה עם שברים בחוליות הצוואר, בראש ובכתף, אני רואה את הישארותי בחיים כנס. התאונה שינתה את חיי ואת חיי כל מי שהכיר אותי. ההחלמה היתה קשה, אבל מה שבאמת טלטל את חיי הייתה ההתמודדות מול ביטוח לאומי שנמשכה 13 שנה.  לא התאונה הביאה אותי לעיסוק בחדשות טובות. למעשה, עשייה חברתית הגדירה אותי משחר ילדותי. התנדבות ועזרה לאנשים, כמעט בכל תחום, הן חלק אינטגרלי מחיי, גם אחרי התאונה,  כחצי פלג גופי העליון עוד היה מגובס, וגם היום כשחשבון הבנק שלי זועק “הצילו”.

כן, הבריאות היא הדבר החשוב ביותר – כנראה שכולנו נסכים עם זה, בטח אחרי הקורונה. התנדבות יכולה מאוד לסייע לבריאות, אבל לא רק. בשנים האחרונות אני מבינה יותר ויותר, בטח אחרי התאונה ובמיוחד בחצי השנה האחרונה, שביטוחי חיים ובריאות הם ביטוחי חובה לכל דבר ועניין, כי כאמור, החיים יכולים להשתנות בכל רגע.

ולכן, לפני חצי שנה, אחרי שנים ארוכות שבמהלכן טיפלה בי ובמשפחתי סוכנת ביטח מקסימה, נעניתי להצעה לבדוק את מצב הביטוחים שלי. זה לא קרה סתם. זה נבע מצורך מאוד ברור שהיה לי לממן טיפולים רגשיים לבנים שלי, ששניהם אובחנו עם ADHD וההבנה שזה אפשרי דרך חברת הביטוח, אבל לא אפשרי אצלי.

לימור דינצ’י מסוכנות הביטוח מטאור, בשונה מכל מה שהכרתי לפני כן, עשתה זאת ביעילות ובמהירות – לקחה ממני פרטים, החתימה אותי על טפסים דיגיטליים, וכמעט באפס זמןחזרה אלי עם סיכומים כתובים, טבלאות השוואה, מספר אופציות, ושורת המלצות לשיפור פוליסות הביטוח שלי לצד הקטנת עלויות.

בהמלצתה, חלק מהביטוחים שלי שהיו טובים רק שודרגו, וחלק אחר של ביטוחים פחות טובים הוחלפו בביטוחים מעודכנים. לפני שבועיים שמחתי לשמוע מלימור, שאני יכולה לתבוע מהביטוח תשלום עבור תרופות, שקודם לא הייתי זכאית להן, ואכן לימור הגישה עבורי תביעה.

להשארת פרטים ותמיכה באתר בלינק

אני מתרגשת לומר שיש לי אמון בסוכנות ביטוח. יתרה על כן, לסוכנות הביטוח יש אמון בי ובפעילות החיובית שאנחנו עושים – מעבר לעזרה שמטאור מסייעת ללקוחות לשפר את תיקי הביטוח ולהקטין עלויות, , מטאור גם משקיעה באתר החדשות הטובות הזה.

איך? בצרכנות חברתית! ובהתחייבות שעבור כל מי שיפנה דרך הלינק לקבל ייעוץ, מטאור תעביר כסף למימון האתר. הייעוץ אינו כרוך בתשלום, ואפשר שהוא יכול לעשות הרבה מאוד טוב – גם ברמה האישית לכל מי שיפנה לקבל הצעה לשיפור תיק הביטוח שלו, וגם להגדלת הפעילות החיובית של האתר.

ובדרך הזו, הסוכנות עוזרת גם לשיפור הבריאות דרך צריכת תוכן חיובי וגם יכולה לשפר את תנאי ביטוח הבריאות והחיים שלך.

מקורות למחקרים המוכרים

*

Burton, C. M., & King, L. A. (2004). The health benefits of writing about intensely positive experiences. Journal of research in personality38(2), 150-163.‏

**

Bazán, P. R., de Azevedo Neto, R. M., Lacerda, S. S., Ribeiro, M. W., Balardin, J. B., Amaro Jr, E., & Kozasa, E. H. (2021). Can news with positive or negative content affect and a relaxation pause improve the emotional state of health care professionals? A randomized online experiment during COVID-19 pandemic. Internet interventions26, 100441.‏

3 2 votes
דירוג הכתבה

רקפת פרא

מומחית תוכן חיובי וצרכנות חברתית. מייעצת ומסייעת לחברות וארגונים בתחום השיווק, הדיגיטל והתוכן. עוסקת בכתיבת חדשות טובות משנת 2018 דרך כתיבה במדור החדשות הטובות באתר Mako ועריכת האתר מאז ינואר 2019 וניהולו השוטף בהתנדבות. הקימה את קטגורית הצרכנות החברתית והראשונה לסקר אותה באופן זה. רואה בסיקור חדשות טובות שליחות ופועלת לייצר חדשות כאלו בעצמה. מרצה באוניברסיטאות וארגונים בתחום התוכן החיובי, צרכנות חברתית וחדשות טובות וכמו כן מחברת בין גופים וחברות לטובת פעילות חברתית וצרכנות חיובית.
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x