מדור פרסומי

איך להפוך את עוגת השוקולד שלכם לבריאה יותר מבלי להתפשר על הטעם

כולם אוהבים עוגות שוקולד עשירות בטעמים, לא רק בימי הולדת. עוגת שוקולד נחשבת לקינוח מושחת ומענג, זהו קינוח מנחם המתאים לכל עונות השנה, לכל אירוע משפחתי ולכל מסיבה. בעוגת שוקולד קלאסית יש כמות גדולה של סוכר ושמן, לכן אם אתם מקפידים על תזונה בריאה ונכונה אך אינכם מסוגלים לוותר על עוגת שוקולד טעימה, כדאי לכם להפוך את המתכון הקלאסי לבריא יותר, מבלי להתפשר ולוותר על הטעם.

מפחיתים את כמות השמן במתכון

המתכונים הרגילים של עוגות שוקולד כוללים בדרך כלל כוס שמן, זו כמות עצומה של שומן רווי. יש מתכונים הכוללים חמאה או מרגרינה, אך זהו שומן רווי שאינו בריא לאדם ובתהליך האפייה השומן הרווי מתחמם ולמעשה אין בו שום יתרונות, לכן עדיף להשתמש בשמן קנולה או סויה. כמו כן, כדי להפוך את המתכון לבריא יותר כדאי להפחית באופן משמעותי את כמות השמן, לפחות בחצי.

מי שמקפיד על בריאותו יכול להחליף את השומן הרווי בשמן אגוזים או בשמן שומשום, יחד עם זאת חשוב לזכור כי אלו שמנים דומיננטיים עם טעם עשיר וחזק העשוי להשתלט על טעם העוגה, לכן כדאי להשתמש בכמות קטנה.

ברוב המתכונים כמות השומן גדולה מידי, ולמרות שהשמן מוסיף טעם לעוגה, הוא מגביר את כמות הקלוריות ובכל כוס שמן או ב-200 גרם חמאה יש כמעט 1,800 קלוריות. לכן, מומלץ להפחית את כמות השמן לפחות ברבע, עדיף בחצי, ואם יוצאת לכם עוגת שוקולד מעט יבשה כדאי לנסות באפייה הבאה להוסיף מחית מתפוחי עץ כחלופה לשמן, המחית מוסיפה לחות למרקם העוגה וטעם עשיר וייחודי.

תחליפים מומלצים לסוכר לבן

ברוב המתכונים של עוגות השוקולד יש סוכר לבן ומזוקק, ולבטח אתם יודעים שסוכר לבן אינו בריא. כדי להפוך את העוגה לבריאה יותר אפשר לקצץ בכמות הסוכר אך עדיף להחליף אותו בממתיקים הנחשבים לבריאים ולאיכותיים יותר. אפשרות אחת היא להחליף את כמות הסוכר הלבן בסוכר חום או בסוכר קנים. גם סוכר חום לא מצטיין בערכים תזונתיים אבל הוא עדיף על הסוכר הלבן.

אפשרות נוספת היא להכין תערובת המכילה ממתיקים טבעיים כמו דבש או סילאן תמרים. חשוב לזכור כי לממתיקים טבעיים יש טעם שונה וגם הארומה של העוגה משתנה, לכן לא בטוח שהילדים יאהבו את העוגה. אם אופים עוגת שוקולד לחולי סוכרת או לאנשים העושים דיאטה, אפשר להחליף את הסוכר בממתיקים מלאכותיים, אך יעילותם של הממתיקים המלאכותיים מוטלת בספק מבחינת בריאות.

עוברים לקמח מלא

במתכונים רבים לעוגות שוקולד יש קמח לבן, את הקמח הרגיל אפשר להחליף בקמח מלא כדי להפוך את העוגה לבריאה יותר. יש לציין כי קמח מלא הוא כבד יחסית לכן כדאי להוסיף לבלילה חצי שקית אבקת אפייה, ובמקום כוס קמח לבן להוסיף 3/4 כוס קמח מלא.

שוקולד עם אחוז גבוה של מוצקי קקאו

אם המתכון של העוגה מכיל קוביות שוקולד או שוקוצ’יפס אפשר לשנות את המתכון ולהוסיף לתערובת שוקולד איכותי המכיל כמות גבוהה של מוצקי קקאו. רצוי להקטין את כמות השוקולד בעוגה מבלי לפגוע בטעם, ובמקום שוקולד רגיל אפשר להשתמש באבקת קקאו המכילה אחוז גבוה של מוצקי קקאו. היחס הנכון הוא 6 כפות קקאו = 50 ג’ שוקולד.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x