מדור פרסומי
חם

המדריך המלא לטיפול בעצירות

חלק גדול מהאוכלוסייה סובל מעצירות. מדובר בבעיה רפואית נפוצה שגורמת לתחושה של אי נוחות כמו גם פוגעת באיכות החיים בצורה קשה. אם גם אתם סובלים מעצירות, הגעתם בדיוק למדריך הנכון. במדריך זה נציג את כל השיטות לטיפול שיסייעו בהקלה על התסמינים.

קרדיט תמונה PIXABAY

סובלים מעצירות? אתם ממש לא לבד, והגיע הזמן לטפל בבעיה אחת ולתמיד

תופעה של עצירות היא למעשה בעיה רפואית נפוצה מאוד שמתרחשת בקרב 10%-20% מהאוכלוסייה, כאשר ע”פ מחקרים נמצא כי נשים נמצאות בסבירות של פי שניים לסבול מעצירות מאשר גברים. חשוב להבין כי לא כל מקרה של  ירידה בתדירות היציאות מוגדרת כעצירות אלא רק אם מדובר במצב כרוני המתרחש לפחות ב-25% מהזמן בתקופה של שלושה חודשים. למעשה, רבים אינם מודעים לכך כי ישנם מספר סוגים של עצירות: עצירה תפקודית המושפעת כתוצאה מתפקוד לקוי של המעי הגס, עצירות שנובעת כתוצאה מנטילה של תרופות, סוכרת, היריון, מחלה נוירולוגית וכן הפרעות הורמונאליות כמו פעילות יתר של בלוטת התריס.

מעבר לכאבי הבטן העזים, חשים לרוב אי נוחות באזור הבטן וכן דימום או כאב בזמן הפעלת המעיים. לעצירות יש השפעה ממשית על איכות החיים ורבים מהסובלים מעצירות מדווחים על תחושה של בושה, ולכן הם אינם פונים לבדיקת רופא. חשוב מאוד לפנות לגסטרולוג לצורך בדיקה המתבצעת בהתאם לתסמינים הבאים: פחות משלוש יציאות בפרק זמן של שבוע אחד, תחושה של חסימה בזמן התרוקנות, צורך בהפעלת מאמץ וכן תחושה של התרוקנות לא מלאה. כאשר מדובר במבוגרים מעל גיל 50, הרופא לרוב יפנה לבדיקת קולונוסקופיה שנועדה לשלול גידול. במידה ומדובר במבוגרים כמו גם ילדים שסובלים מעצירות, נלקחות בדיקות מעבדה הכוללות בדיקות דם, בדיקת רמות הסידן ואשלגן וכן בדיקת תפקוד בלוטת התריס. לאחר קבלת התוצאות, ניתן לקבל שורה של טיפולים רפואיים אך גם אלטרנטיביים, כפי שנפרט כעת:

תרופות סבתא

ברשת ניתן לאתר לא מעט מידע בנושא תרופות סבתא לעצירות, וזאת בשל העובדה כי מדובר בתרופות טבעיות לחלוטין שנועדו לסייע לצורך שחרור והקלה על כאבים. כך לדוגמה, דייסת שיבולת שועל מכילה כמות גבוהה מאוד של מים כמו גם סיבים ומינרלים אשר יכולים לתרום לעידוד פעילות המעיים ובהתאם לכך קבלת יציאות רכות. נוסף לכך, שימוש בצמחי מרפא מהווה גם אופציה מצוינת לצורך הפחתת עוצמת כאבי הבטן, מאחר שצמחי מרפא שמרגיעים את הקיבה ובהתאם לכך גורמים לתחושת הקלה.

שתייה מרובה

חשוב להרבות בשתיית מים, כאשר הכמות המומלצת היא 8 כוסות מים ליום. שתייה מועטה היא אחד מהגורמים השכיחים ביותר לעצירות, ועל כן רצוי להרבות בשתיית נוזלים הכוללים בין היתר מים, תה עם חליטה כמו גם קפה. הצורך להתרוקן לאחר שתיית קפה היא תופעה מוכרת מאוד, וזאת בשל העובדה כי הקפאין מעודד את פעילות המעיים ובהתאם לכך גורם לתחושה של רצון להתרוקנות.

פעילות ספורטיבית

פעילות ספורטיבית תורמת לבריאות ומעודדת גם את פעילות המעיים, ובהתאם לכך תורמת לקצב חילוף החומרים. נוסף לכך, לא מעט פעמים, התופעה של עצירות מתרחשת על רקע של לחץ, ולכן דרך ספורט ניתן להירגע ובהתאם לכך ליצור תחושה של רוגע שתתבטא בהמשך גם ביכולת להתרוקן.

תרופות מרשם

הרופא יכול לרשום מגוון רחב של תרופות שנבדקו ונמצאו כיעילות לצורך התרוקנות. לחלק מהתרופות יש תופעות לוואי ועל כן רצוי לקרוא היטב את הוראות השימוש וכן להיות במעקב אצל הרופא, לצורך בחינת התקדמות כמו גם החלפת התרופות בהתאם לצורך. לצד התרופות, ניתן לבחון דרכים טבעיות להקלה על הכאבים או להתייעץ עם הרופא לצורך כך. מומלץ לבצע את כל ההליך הטיפולי בתיאום עם הרופא כדי להימנע מהחמרה.

לסיכום

לעצירות יש השלכות משמעותיות על איכות החיים. אל תחששו לפנות לרופא כמו גם לחקור על אודות תרופות סבתא וטיפולים נוספים, מתוך מטרה כי תוכלו לסגל לעצמכם שגרת חיים בריאה הכוללת גם את היכולת להתרוקן מבלי לחוש כאב או ביצוע של הפעולה הזו בליווי של כאב, סטרס ולא מעט עוגמת נפש.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x