מדור פרסומי

ועדת ערר תל השומר

תפקיד הוועדה

 בסמכות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב”ד) להחליט לא לאפשר לנהג לנהוג מסיבות בריאותיות נפשיות ועוד. נהג שחושב שנעשה לו עוול ועדת ערר תל השומר ביצעה טעות בהחלטתה יכול לערער עליה באמצעות ועדת הערער.

הוועדה משמשת כערכאה שנמצאת מעל המרב”ד, בוועדה יושבים רופאים ואנשי מקצוע ודנים בכל מקרה לגופו ומקבלים החלטה לפי הטיעונים והנסיבות. הם יכולים לדחות את החלטת המרב”ד במלואה או בחלקה, נניח לאשר רשיון נהיגה בתנאים מסויימים כדוגמת התקנת עזרי נהיגה או מעבר סדרת בדיקות. לחילופין צוות הוועדה יכול לעמוד מאחורי החלטת המרב”ד ולא לשנותה, דהיינו לדחות את הערעור.

מהן האפשרויות העומדות בפני מי שרשיונו נפסל על ידי המרבד?

באפשרות מי שמסיבה כזו או אחרת נפסל רשיונו או נשלל על ידי המרב”ד, להמתין שנה מיום ההחלטה ולנסת לגשת שוב למבחנים שמבצעים במקום. עליו לעבור בשנית מבחנים שונים שנעשים על ידי אנשי מקצוע כדוגמת רופאים מוסמכים, פסיכולוגיים ופסיכיאטרים. אם בפעם הזו מעבר הבחינות יעשה בהצלחה יוכל הנבחן באישור המכון לקבל את רישיון הנהיגה.

אפשרות נוספת היא הגשת ערעור על ההחלטה על פי תקנה 195א’ לתקנות התעבורה: מבקש רישיון נהיגה או בעל רישיון נהיגה הרואה עצמו נפגע מהחלטת המכון, רשאי לערער בפני ועדת ערר תוך 30 ימים, מיום שההודעה נמסרה לו על ידי רשות הרישוי.

כאשר מחליטים לפנות לערעור על החלטת המרב”ד מומלץ מאד להסתייע בשירות עו״ד מוסמך לענייני תעבורה. מדובר בוועדה של אנשי מקצוע ( 3 רופאים לפחות ) ואין יותר נכון מלקחת איש מקצוע שידע להתמודד מולם. העורך דין יתחיל בקבלת התיק וההסבר לדחיה, לאחר מכן הוא יבחן באופן מקצועי את סיבת הדחיה ועל פיה הוא יבנה את אסטרטגיית הערעור.

עו”ד מוסמך ידע אילו מסמכים נדרש להמציא ולצרף לתיק, כיצד יש להגיש את הבקשה ובאיזה אופן היא תנוסח תוך התייחסות לסעיפי החוק הרלוונטיים.

מה צריך לדעת?

הליך הגשת ערער כרוך בתשלום אגרה מלאה של 1,080 ש”ח, ניתן לשלם במזומן בבנק הדואר, או בכרטיס אשראי בעמדות תשלום הנמצאות במרב”ד.

לאחר קבלת ההחלטה, המרב”ד שומר על חיסיון התיק הרפואי, הוא מעביר את תמצית ההחלטה בלבד למשרד הרישוי שמעדכן את הנבדק. רק הנבדק או רופא מטעמו יכולים לקבל את התיק המפורט וזאת לאחר הגשת מכתב בקשה וויתור על סודיות רפואית.
במיקרים מסויימים מסרב המכון הרפואי לבטיחות בדרכים למסור את ההסברים המנומקים לנבחן, במצב כזה יכול עורך דין מטעם הנבדק לפנות לקבלת המסמכים החסויים, אך עליו להתחייב כי התיק יוצג באמצעות רופאו האישי בלבד.

את הערעור יש להגיש תוך 30 יום מקבלת ההודעה על ידי משרד הרישוי, מגישים אותה באמצעות הדואר בלבד לכתובת ייעודית בבית חולים תל השומר.

ניתן לערער על החלטת ועדת הערער לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, את הערעור יש להגיש תוך 45 יום מקבלת ההחלטה של וועדת הערער.

לסיכום, כל מי שמרגיש עצמו נפגע מהחלטת המרב”ד וחש שנעשה עימו דין שלא בצדק מוזמן לפנות לייעוץ משפטי שביכולתו לשנות את פני הדברים, עו”ד מטעם משרדינו יוכל לסייע בבחינת החלטת המרב”ד כולל הנימוקים לסירוב, לסייע בהכנת התיק לוועדת הערער ולייצג את המערער בתהליך עד לסיומו.

אנחנו במשרד עו”ד ערן עקראוי ושות, נשמח לסייע בייעוץ ומתן פתרון הולם  akrewi.co.il

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x