מדור פרסומי

חמישה טיפים לשמירה על הגזרה

גזרה חטובה ונאה ללא ספק דורשת לא מעט עבודה, אם כי ישנם לא מעט טיפים אשר יסייעו לכם לצלוח את המשימה באופן יחסית פשוט וקל. לפניכם חמישה טיפים יעילים, אשר יסייעו לכם לשמור על הגזרה במאמץ מינימלי.

קרדיט תמונה: FREEPIK

הימנעו ככל הניתן מאוכל מעובד

אוכל מעובד הוא לא רק האויב של הגזרה שלנו, אלא גם של הבריאות שלנו. ראשית, אוכל מעובד מכיל פחות רכיבים טבעיים וטריים, ולכן ערכו הגליקמי לרוב גבוה יחסית – דבר אשר תורם לעלייה חדה וגבוהה ברמות הסוכר בדם. כאשר מתרחשת עלייה כזו ברמות הסוכר בדם, הגוף שלנו מפריש בתגובה אינסולין על מנת לאסוף את עודפי הסוכר ולאחסן אותם בתאי הגוף בבטחה. כתוצאה מכך, נגרמת תחושת רעב, אשר מקשה עלינו לאכול באופן מדוד ובריא. שנית, כאשר אנו אוכלים אוכל מעובד, איננו יכולים לדעת בוודאות מה הוא מכיל או את הערך הקלורי שלו. מסיבה זו, קשה לעקוב אחר צריכת הקלוריות ולכן לא מומלץ לשלב מזונות מעובדים בתפריט על בסיס קבוע.

הקפידו לשתות הרבה מים

לשתייה של מים יש השפעות חיוביות רבות על הבריאות והגזרה שלנו. ראשית, המים תורמים לתחושת שובע, עניין אשר מאפשר לנו לעמוד במגבלת הקלוריות היומית שלנו באופן קל יותר. שנית, שתייה של כמות מספקת של מים על בסיס יומיומי, מעודדת מגוון תהליכים בגוף לרבות תהליך חילוף החומרים.

שלבו בתזונה שלכם שייקים ירוקים

שייקים ירוקים מהווים כלי נפלא להוספה של ירקות ירוקים לתפריט שלנו. ירקות ירוקים מכילים מגוון של ויטמינים ומינרלים חיוניים, אשר מנקים את הגוף מרעלים ומעודדים את חילוף החומרים. כאשר מוסיפים לשייקים אבקת חלבון או שומנים בריאים בדמות אגוזים וזרעים, הם הופכים לארוחת בריאות משביעה במיוחד, אשר מעודדת בין היתר גם פעילות מעיים תקינה.

הניעו את הגוף

באופן עקרוני, על מנת לשמור על הגזרה ועל שגרת חיים בריאה, מומלץ לבצע כ-300 דקות של פעילות גופנית על בסיס שבועי. עם זאת, גם אם אין לכם זמן לפעילות גופנית על בסיס יומיומי, שמירה על שגרה של תנועה תסייע לכם להגביר את קצב חילוף החומרים שבגוף ולשמור על הגזרה, מבלי שאפילו תשימו לב לכך. דוגמאות טובות לשגרת חיים פעילה יכולות להיות עלייה במדרגות במקום במעלית, הליכה ברגל במקום נסיעה ברכב (כשמתאפשר), יציאות ארוכות יותר עם הכלב ועוד. 

הרשו לעצמכם להתפנק מפעם לפעם

קיצוניות היא לעולם לא דבר טוב – גם כאשר העניין נוגע למשקל ולאורח חיים בריא. הרשו לעצמכם להתפנק מפעם לפעם עם מאכלים שאתם נמנעים מהם או מקטלגים אותם כ”מושחתים”. ארוחה “מושחתת” אחת על בסיס שבועי, תסייע לרוב האנשים לשמור על שגרת חיים בריאה וטובה במהלך השבוע, ותאפשר לכם לשמור על הגזרה מבלי לסבול בתהליך.

הטיפים באדיבות מומחי התזונה של חברת הרבלייף.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x