מדור פרסומיסטודנטים

לימודי תואר שני בתקופת הקורונה – כל העדכונים

בעקבות נגיף הקורונה הממשיך להתפשט במהירות נאלצו מוסדות הלימוד בישראל לעבור ללמידה מרחוק, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. גם סטודנטים שנרשמו או לומדים במסגרת מסלולי הלימודים לתואר שני באקדמיה עברו ללמידה מקוונת, זהו שינוי משמעותי עבורם מאחר ורבים מהם  התרגלו להוראה פרונטלית והמעבר ללמידה מרחוק עשוי להיות מאתגר.

אם אתם נרשמים ללימודי תואר שני בתקופת הקורונה חשוב לעקוב אחר העדכונים המופיעים באתר של המכללה או האוניברסיטה, וחשוב לזכור כי בתקופה הנוכחית ובצל משבר הקורונה אין קבלת קהל במוסדות הלימוד.

מוסדות האקדמיה משתדלים להקל על סטודנטים לתואר שני

בתקופת הקורונה רבים איבדו את עבודתם ומקור פרנסתם, ועוד רבים אחרים הוצאו לחל”ת והם נמצאים בחוסר ודאות לגבי עתידם המקצועי. זו אחת הסיבות מדוע בעלי תואר ראשון בתחומים שונים מעוניינים לרכוש תואר שני בתקופה זו, וניתן לראות ביקוש גבוה יותר משנים קודמות ללימודים לתואר המתקדם יותר.

כדי להקל על מועמדים וסטודנטים לתואר שני מוסדות הלימוד החליטו על שורת צעדים ורעיונות יצירתיים המבטיחים לסטודנטים חוויית לימודים ייחודית ומקורית, תוך שמירה על בריאות הסטודנטים וצוותי ההוראה. לכן, חשוב לקרוא עדכונים הנשלחים בדרך כלל במייל ומומלץ לגלוש לאתר של המכללה או האוניברסיטה כדי לקרוא את כל העדכונים החשובים הנוגעים ללימודים בתקופת הקורונה.

עדכונים חשובים לכלל הסטודנטים והמועמדים לתואר שני

הממשלה החליטה על הטלת סגר כללי בתחילת שנת הלימודים הנוכחית, לכן כל המוסדות להשכלה גבוהה נערכו בזמן למתווה לימודים בצל התפשטות נגיף הקורונה, כלומר למידה מרחוק. מוסדות הלימוד דואגים לבריאות הסטודנטים ולשלומם, לכן הלמידה בשנת הלימודים הקרובה צפויה להיות רק מרחוק, אלא אם הממשלה תחליט אחרת.

סטודנטים לתואר שני יכולים להשתתף בשיעורים מקוונים, בדרך כלל באמצעות אפליקציית ZOOM, אך יש מוסדות לימוד הרשאים להפעיל את מעבדות המחקר וההוראה בקמפוס עצמו, בהתאמה להנחיות שנקבעו בתו הסגול.

חשוב לציין כי מעבר לעדכונים השוטפים של מוסד הלימודים יש לעקוב אחר עדכונים מראש החוג ומהמרצים. יש לא מעט סטודנטים לתואר שני החייבים הכשרה מעשית במהלך הלימודים, אך נכון להיום אין אפשרות לבצע הכשרות מעשיות בקמפוס עצמו ובמקרים מסוימים המכללה רשאי להעביר הכשרה מעשית מחוץ לקמפוס.

בנוסף, כדאי לדעת כי כל המכללות והאוניברסיטאות העניקו ארכה בהצגת מסמכים שונים למועמדים ולסטודנטים לתואר שני, לנוכח אילוצי התקופה. בנוסף, הוחלט על חובת הקלטת השיעורים של המרצים, ובשיעורים בהם חלה חובת נוכחות הסטודנטים חייבים להפעיל את המצלמה שלהם. הגישה להקלטות השיעורים ניתנת רק לסטודנטים שנרשמו לחוג, יש למלא טופס הצהרה המפרט נושאים רלוונטיים כמו פרטיות וזכויות יוצרים, וכל מרצה קובע עם תלמידיו כיצד לפנות אליו במהלך השיעורים בזום ועליו להציע גם שעות קבלה בהן הסטודנטים יכולים לשוחח איתו באופן מקוון.

בעקבות הקורונה חל גידול משמעותי במספר הנרשמים לתואר שני, לכן נפתחו מסלולי לימוד נוספים וגם תנאי הקבלה לתואר שני עברו שינוי וקל יותר להתקבל ללימודים. כדאי לעקוב אחר העדכונים כדי לבצע הרשמה בזמן ועל מנת שלא לפספס שיעורים והרצאות לאחר הקבלה ללימודים.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x