אנשים

מודעות ויום סגול:)

איזה אבסורד שדווקא בשבוע המודעות לאפילפסיה קיבלתי התקף רציני אחרי שכבר 4 חודשים הייתי “נקייה” ממנו. אבל לצערי הכתובת הייתה על הקיר, עבודה-בית, חדשות-לחץ, והטריגר העיקרי: חוסר שינה…
אז אני אסביר לכם בכמה משפטים:
יש מעל 40 סוגי התקפי אפילפסיה, מה”ניתוק” הקל שנמשך כמה שניות וכולל בהייה והתנתקות קצרה מהסביבה עד לפרכוס רציני שנקרא גרנד או “טוני קליני”.
אם נתקלתם באדם שעובר התקף ‘טוני קלוני’ (התקף נפילה איבוד הכרה ופרכוסים):
✔ הרחיקו חפצים מסוכנים.
✔ הטו בעדינות את גוף החולה לצד.

??? : לא לנסות לפתוח את הפה! לא להגביל את התנועה! לא לשפוך מים! ולא לבצע הנשמה!

הישארו עד שההכרה חוזרת במלואה (זה יכול לקחת זמן ארוך, סבלנות) הרגיעו, הסבירו שהיה התקף ועכשיו הכל בסדר. (גם בהתקף ניתוק/ בהייה: בגלל שהאדם לא מודע לסביבה למספר רגעים, נסו להשרות תחושת רוגע ואפשרו לו התאוששות).

השבוע הוא שבוע המודעות למחלת האפילפסיה. כמו שיש אנשים שסובלים מלחץ דם גבוה/נמוך, סוכרת, מחלות לב וכו’, יש אנשים שסובלים מאפילפסיה. זו מחלה כרונית, לא מדבקת, אין מה להתבייש בה. אני לומדת לחיות איתה בשלום וחוץ מכמה דברים כמו רישיון הנהיגה שהיה לי וחסר לי מאוד, אני לא מרגישה שהיא מבדילה אותי מאחרים. תודה לאל אפשר לעשות איתה הכל. סימנתי וי על כמה יעדים ומתפללת להשיג עוד כמה מטרות חשובות  בע”ה. ואני גם עובדת חיונית כי אני עובדת בבי”ח וחשוב לי לומר לכם שאם אתם יכולים להישאר בבית פשוט תישארו, זה בהחלט מציל חיים ומונע הדבקות נרחבות.
רק בריאות ושמרו על עצמכם כדי שניפגש בקרוב!!!

שיהיה לכם יום סגול???

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Lamis
Lamis
4 years ago

את כל כך מדהימה
נאם כמו שאני מכירה אותך גיבורה וחזקה
את משאירה השראה ??

1
0
Would love your thoughts, please comment.x