מדור פרסומי

מתי מומלץ להיעזר בשירותי חקירה?

שוקלים לפנות למשרד חקירות מקצועי? מרבית הסיכויים שאתם חשים מרומים על-ידי אדם שאתם מכירים (דוגמת בני זוג, שותפים עסקיים או עובדים), או נפגעתם כתוצאה מפעילות עבריינית מסוימת עליה אתם מבקשים לקבל הוכחות.

ניתן למצוא מגוון רחב של דוגמאות המובילות מאות אנשים מדי שנה, לפנות ולקבל עזרה מקצועית חיצונית מטעמו של משרד חקירות: אי נאמנות בקרב בני זוג והצורך לחשוף את האמת, עובד שגונב מן המעביד, גניבה של קניין רוחני על-ידי אדם זר, אדם בו אנו חושדים שמא הוא מתחזה לצורך אינטרס כלכלי ועוד.

אך האם כל תחושת בטן צריכה להוביל אותנו אחר כבוד לקבל שירות מטעם בלש פרטי? חשוב לזכור מספר היבטים שונים ולקחת אותם בחשבון.

האם שירותי חקירה יוכלו להועיל לי?

או יותר נכון: עלות מול תועלת. חשוב לזכור שחקירות פרטיות הן אינן עניין זול בכלל.

גם אם ננסה להתמקח מול המשרד אליו הגענו, הרי שההיגיון הבריא יכול ללמד אותנו על מגוון ההוצאות והמשאבים הנדרשים לביצועה של חקירה ולו הפשוטה ביותר: מעקבים על-ידי חוקרים פרטיים, הון אנושי, שימוש בציוד מעקב טכנולוגי כזה או אחר, ושעות מרובות המוקדשות כולן לצורך פיצוח ומציאת כיווני חקירה.

למעשה, משרדים רבים כמעט ואינם נוהגים לתמחר את החקירה מבעוד מועד, ומדגישים שאי אפשר לדעת את משכה של החקירה. ייתכן שתסתיים בתוך מספר ימים, וייתכן שתסתיים לאחר חודשי חקירה ארוכים. הכול תלוי בסוג התיק, מורכבותו ונסיבות פרטניות של כל מקרה לגופו.

מקרי בוחן לדוגמה

אולם טרם ענינו על שאלת התועלת. על העלות של בלש פרטי מקצועי וודאי שכבר הסקנו כי מדובר בצעד שמצריך הוצאה בלתי מבוטלת, ועל מה שיוצא לנו מכך בשורה התחתונה? הנה כמה דוגמאות שיוכלו לענות על השאלה העיקרית.

אי נאמנות בזוגיות

אי נאמנות יכולה להתחלק לשניים: זוגות המצויים במערכת יחסים רומנטית, אל מול זוגות שמיסדו את הקשר.

באשר לזוגו שאינם נשואים, הרי שהתועלת של חקירה שכזו היא אך ורק ידיעת האמת. מעבר לכך, אין כל תועלת ממשית שניתן להשתמש בה. לעומת זאת, כאשר מדובר באי-נאמנות במסגרת יחסים ממוסדים, הרי שאי-נאמנותם של בני הזוג יכולה לפעול לטובת בן או בת הזוג שנבגדו, וזאת במסגרת הליכי הגירושין.

חשדות עסקיים

חשדות עסקיים יכולים לנבוע ממגוון רחב של מקרים שונים. דוגמה פופולרית היא חשד של מעסיק שמא העומד גונב ממנו מידע או רכוש ממשי דוגמת ציוד טכנולוגי או כספים מן הקופה / במסגרת ההפקדה לבנק. במקרה שכזה, חקירה בהחלט יכולה להיות משתלמת ונכונה.

דוגמה נוספת היא שותפים עסקיים בהם אחד או שני הצדדים אינם בוטחים זה בזה. חקירה כלכלית ענפה יכולה בהחלט לספק לא מעט תשובות ולהסיר חששות. באם מדובר בעסק קיים, הרי שצריך לשאול באשר למידת התועלת. העסק מתפקד ואין כל נורה אדומה למעשה מרמה? לא בטוח שחקירה תועיל למעט ההקלה שבידיעת האמת.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x