מדור פרסומי

תשובות לשאלות נפוצות בנושא איתור נזילות במצלמה תרמית

מצלמה תרמית הפכה בשנים האחרונות לאחד המכשירים הפופולאריים ביותר בקרב בעלי מקצוע בתחום איתור הנזילות. מה בדיוק “רואה” המצלמה ובאילו מקרים אין צורך לעשות בה שימוש?

מצלמה תרמית היא פיתוח טכנולוגי המאפשר לנו בין השאר לאתר נזילות מבלי לשבור את הקירות: מצלמה תרמית איכותית יכולה לאתר במדויק את מקור הנזילה ולאפשר לאיש המקצוע לבצע טיפול נקודתי באופן ממוקד תוך גרימת נזק מינימלי בלבד. בכתבה שלפניכם נענה על מספר שאלות נפוצות בנושא איתור נזילות במצלמה תרמית שחשוב לדעת את התשובות עליהן, רגע לפני שמזמינים אינסטלטורים בתל אביב לאיתור נזילות.

כיצד פועלת מצלמה תרמית?

המצלמה התרמית מסוגלת להבחין בהבדלים בעוצמת הקרינה הנפלטת מגופים ולהציג אותם באופן ויזואלי (כל גוף באשר הוא פולט קרינה אלקטרומגנטית המשתנה בהתאם לחום שלו). לפיכך כאשר מזרימים מים חמים בצנרת הביתית וסורקים את הקירות באמצעות מצלמה תרמית, במצב תקין ניתן יהיה לראות שהצינורות מיוצגים באמצעות צבע מסוים והסביבה שבה הם עוברים, מיוצגת בצבע אחר.

עם זאת, במצב שבו ישנה נזילה, במקום מסוים ניתן יהיה לראות שהמים פורצים החוצה מהצינור שכן באזור הנזילה, גם סביבתו החיצונית של הצינור תהיה בצבע המים. בדרך כלל איתור נזילה במצלמה תרמית דורש לכל היותר ארבע שעות עבודה.

באילו מקרים מצלמה תרמית לא תביא לנו תועלת?

כיוון שמצלמות תרמיות לא מסוגלות לזהות הפרשי טמפרטורה בעומק של יותר מכמה סנטימטרים, הרי שאין שום טעם להשתמש במצלמה תרמית לאיתור של נזילות צנרת הנמצאת מתחת לגינה לדוגמה. כמו כן כיוון שכדי לזהות הפרשי טמפרטורה יש צורך להזרים מים חמים בצינורות, הרי שבכל מקרה שבו אין אפשרות לחמם את המים, אין גם אפשרות לאתר נזילות באמצעות מצלמה תרמית. כך לדוגמה אם מדובר בנזילת ביוב, רוב הסיכויים שהשימוש במצלמה תרמית יהיה מיותר לחלוטין.

מעבר לכל זה, בכל מקרה שבו הצנרת מונחת מתחת למשטח מבודד כמו שיש או עץ לצורך העניין, הרי שלמצלמה התרמית לא תהיה אפשרות לזהות את הפרשי הטמפרטורה מבעד לחומר המבודד (מטבע הדברים, אינסטלטורים בתל אביב לא נתקלים לעיתים קרובות במיוחד ברצפות עץ או שיש).  

כמה עולה שירות של איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית?

בדרך כלל אינסטלטורים בתל אביב המבצעים איתור נזילות במצלמה תרמית, ידרשו מכם בין 1,400 שקלים ל-2,100 שקלים עבור השירות. בהקשר זה נציין כי לא אחת נעשה שימוש במצלמה תרמית גם במסגרת בדק בית לפני רכישת דירה. במקרה הזה, המטרה היא לוודא שהצנרת לא סובלת מנזילות וזאת בניגוד למקרים שבהם ידוע כי קיימת נזילה ויש פשוט צורך לאתר את המיקום המדויק שלה.

מה חשוב לדרוש מהאינסטלטור שמבצע את הבדיקה?

חשוב לדרוש מראש שבמקרה שבו לא ניתן יהיה לאתר את הנזילה באמצעות מצלמה תרמית, לא תצטרכו לשלם סכום נוסף עבור ניסיון לאתר את הנזילה באמצעים אחרים כמו חיישן גז לדוגמה. כמו כן חשוב מאוד לוודא שלאחר שבעל המקצוע יסיים את העבודה, תקבלו לידיכם דו”ח מסודר הכולל צילומים שצולמו במהלך הבדיקה: יתכן מאוד שבעתיד תהיו זקוקים לדו”ח במקרה שתרצו להפעיל את הביטוח או למכור את הדירה. קחו זאת לתשומת ליבכם.  

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x