טכנולוגיהצרכנות חברתית

קבוצת לוריאל מייסדת קרן לתמיכה בנשים יזמיות

נשים הן המנוע הגדול מאחורי הצריכה הכלכלית העולמית, גם כצרכניות וגם בכמות המוצרים המיוצרים עבור נשים באופן ייעודי. אך למרות זאת’ בכל מה שקשור לפיתוח וליזמות הן עדיין משתרכות מאוד מאחור.

דקל רון שותף מנהל תחום היי טק בחברת אימפקטורי

“לנשים, יש כיום תת ייצוג בכל הפקידים בהייטק.” מסבר לי דקל רון שותף מנהל תחום היי טק בחברת אימפקטורי, המתמחה בליווי חדשנות והגשות מענקים לקרנות בארץ ובחו”ל בתחום החדשנות. “נכון לשנת 2021, רק 9.4% מכלל המנכ”לים שהקימו חברות סטארטאפ הינן נשים, ורק 16.5% מכלל השותפים בקרנות הון סיכון בישראל הן נשים. בעוד שנשים מהוות רק 9.4% מהיזמים בישראל, רק 4% מההון שגויס בישראל, זרם אליהן.”

זו אולי אחת הסיבות שההכרזה של קבוצת לוריאל, חברת הביוטי המובילה בעולם, על השקת היוזמה החדשה L’Oréal BOLD FEMALE FOUNDERS  – שנועדה להשקיע ולתמוך בסטארטאפים ביוזמת ובראשות נשים מכל העולם, כולל מישראל, כל כך משמעותית.

ייסודה של קרן זו וההשקעה בה, הן בהלימה למחויבות האסטרטגית של קבוצת לוריאל לקדם שוויון מגדרי, בהתאם לערכי הייסוד של לוריאל לקדם ולהעצים נשים ולפעול לקידומן. הקרן תנוהל על ידי קרן ההון סיכון שלה  – BOLD – ראשי תיבות של “הזדמנויות עסקיות לפיתוח לוריאל”, באמצעות הקצאה ראשונית של 25 מיליון יורו.

דניאלה פרוסקי שיאון צלם גדי סיארה

לדברי דניאלה פרוסקי שיאון- סמנכ”לית תקשורת וקיימות בלוריאל ישראל: “לוריאל תתמוך ביוזמת נשים, ע”י השקעה בסטארטאפים נבחרים בניהולן, בתמיכה הונית, בידע אסטרטגי ובגישה למומחים של לוריאל. מדובר בהזדמנויות לפיתוח עסקי עבור לוריאל דרך איתור הזדמנויות עסקיות חדשות במטרה לשלב אותן באקוסיסטם שלה. אך ההזדמנות היא לא פחות גדולה עבור היזמיות בישראליות ולמרות שההשקעה היא בחברות מכל העולם, באופן גלובלי אין ספק שלאומת הסטרטאפ יש חשיבות גדולה ובתור מי שמתפקדת בנושא השמירה על הקיימות בלוריאל ישראל וכמי שאחראית על החיבור לקרן הבינ”ל, אני מרגישה שיש לנו מעמד מיוחד”

באילו מיזמים באופן ספציפי תתמוך החברה?

“הקרן החדשה, תתמקד בהזדמנויות השקעה ברחבי העולם כולל בישראל, בתחום הביוטי במובנו הרחב, לרבות מותגים, טכנולוגיות ביוטי, ביוטכנולוגיה ומדעים ירוקים, החל ממותגים ודרך מנועי איקומרס. ההשקעה תהיה משלב ה-SEED ועד שלב סדרה 2. אזורי המיקוד – מותגי ביוטי, אפליקציות ביוטי, איקומרס, ווב3, קיימות בחיבור לביוטי.” מסבירה פרוסקי -שיאון.

קרן חדשה ליזמות נשים צילום יחצ לוריאל (1)

מה הסיבה שבגללה יש מיעוט נשי באקוסיסטם הטכנולוגי וההיטקי?

“נשים, כיזמיות” עונה רון “צריכות להתמודד עם אתגרים וקשיים מגדריים, הנוספים לאתגרים שיזמים גברים מתמודדים איתם. בעוד הממשלה, באמצעות הרשות לחדשנות, מנסה לתת להן כלים שיסייעו להן בהקמת חברות הזנק צומחות, אנחנו מלווים פרויקטים, המובלים ע”י נשים בתחומי החדשנות באימפקטורי באופן כללי ואני באופן ספציפי בתחום ההייטק, ומכאן אני יכול לומר באחריות, כי חלה עלייה בשנים האחרונות, ביחס לשנים קודמות, בייצוג הנשי בתחום היזמות הטכנולוגית. ואני מאוד שמח, שניתן לראות בשנים האחרונות, צמיחה בקהילות המובלות על ידי נשים, שכבר הגיעו לנקודת ההצלחה שתפקידן לסייע ולתמוך בנשים יזמיות בתחילת דרכן, בעיקר באמצעות הרחבת הנטוורקינג, ליווי והעברת ידע יזמי, וסיוע ביצירת קשרים עם גורמים מובילים בתעשייה. עם זאת” הוא מדגיש “הדרך עוד ארוכה וכאמור, ישנם לא מעט קשיים ואתגרים שיש לצלוח בדרך וזו אחת הסיבות, שנשים פונות אלינו לייעוץ וליווי – מרחב הטעות שלהן קטן והעומס עליהן רב. אנחנו דואגים לצוות לכל מיזם את אנשי המקצוע הרלוונטיים בכל תחום וטוב לדעת שגוף וותיק וגדול כמו לוריאל נכנס לתמונה”.

מה לדעתך המשמעות של הקרן החדשה מבחינת היזמיות בישראל?

רון משיב כי “הרשות לחדשנות, כגוף ששם לעצמו לתת מענה לכשלי שוק באקוסיסטם הטכנולוגי וההיי טקי בישראל, מנסה לעודד יזמיות ומעניקה להן, תמיכה במסגרת מסלול ייעודי, המותאם ליזמיות נשים בתחילת דרכן.
מניסיוני בליווי יזמיות מול הרשות לחדשנות” הוא מוסיף, “אחד האתגרים המשמעותיים שלהן מול הרשות לחדשנות הוא, להראות יכולת להביא את המימון המשלים (קשה להן לגייס הון פרטי). וכך נוצר מצב, שגם אם הן עומדות בכל הקריטריונים של הרשות, העדר המימון המשלים מקשה עליהן להתקדם לשלב הבא. יזמיות רבות שליוויתי בתהליך מול הרשות, ומול קרנות נוספות בחו”ל, התקשו מאוד להתמודד עם אתגר זה, דבר שאף פגע בסיכויים שלהן לקבל את המענק מהרשות ולכן פנו אלינו לסיוע”.


מבחינה זו, הקרן החדשה שהוקמה על ידי לוריאל, משתלבת היטב עם המסלול ליזמיות של הרשות לחדשנות, בכך שהיא מייצרת הזדמנות ליזמיות לגייס כסף משני מקורות שונים ומשלימים. מצד אחד, בזכות הקרן החדשה, יזמית יכולה להגיש בקשה למענק לרשות לחדשנות, ולהראות התכנות גבוהה של גיוס הון משלים באמצעות הצהרת הכוונות של הקרן. ומצד שני, הקרן נהנית מגוף מקצועי ורציני שמבצע עבורה בדיקת נאותות מקיפה ומעמיקה על הסטרטאפ בו היא רוצה להשקיע. לאור זאת” הוא מסכם, “הקרן החדשה, מביאה בשורה ליזמיות בישראל ולראשונה ניתן לראות, שהון פרטי והון ממשלתי משלבים ידיים כדי לתמוך, לסייע ולקדם את מעמד היזמיות באקוסיסטם הישראלי.”

ופרוסקי-שיאון מסכמת, “המשימה שלנו בלוריאל היא לשתף פעולה עם יזמים יוצאי דופן כדי לתפוס את היופי הבא תוך שמירה על ערכי המפתח שלנו: תשוקה, חדשנות, פתיחות ראש, רוח יזמית, מצוינות ואחריות.”

ניתן לקרוא מידע נוסף ולהגיש בקשות לקרן דרך אתר ייעודי https://www.lorealboldventures.com/



Logo de L'Oréal

0 0 votes
דירוג הכתבה

רקפת פרא

מומחית תוכן חיובי וצרכנות חברתית. מייעצת ומסייעת לחברות וארגונים בתחום השיווק, הדיגיטל והתוכן. עוסקת בכתיבת חדשות טובות משנת 2018 דרך כתיבה במדור החדשות הטובות באתר Mako ועריכת האתר מאז ינואר 2019 וניהולו השוטף בהתנדבות. הקימה את קטגורית הצרכנות החברתית והראשונה לסקר אותה באופן זה. רואה בסיקור חדשות טובות שליחות ופועלת לייצר חדשות כאלו בעצמה. מרצה באוניברסיטאות וארגונים בתחום התוכן החיובי, צרכנות חברתית וחדשות טובות וכמו כן מחברת בין גופים וחברות לטובת פעילות חברתית וצרכנות חיובית.
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x