תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

איך מדבירים עוזרים לכם להיפטר מפשפש המיטה?

כדור הארץ הוא הבית של המין האנושי, אבל לא רק שלנו: לצידנו חיים עוד מיליוני מינים אחרים של בעלי חיים, מכאלה שאי אפשר לראות בלי מיקרוסקופ ועד אלה הענקיים כמו הפיל או הלווייתן. כל עוד אותם מינים אחרים חיים את חייהם בלי לשבש את שגרת החיים שלנו, מן הסתם אין לנו בעיה איתם – אבל כשהם מתנחלים אצלנו בבית ובנוסף מוצצים לנו את הדם כפי שעושה פשפש המיטה, הם הופכים למטרד שמחייב פתרון מקצועי.

קצב ריבוי גבוה, שתיית דם במשך רבע שעה

על-פי מומחים בתחום, פשפש המיטה חי לצידנו עוד לפני שהיו מיטות, כבר בתקופת המערות. במאה הקודמת החרק הזה כמעט נעלם מן העולם, אבל אז התגלה שחומר ההדברה נגדו – ה-DDT – מסוכן לאדם. הפסקת השימוש בדי-די-טי הובילה לעלייה בתפוצת פשפשי המיטה בשורה ארוכה של מדינות, וגם הגלובליזציה שהגדילה מאוד את מספר התיירים אפשרה לפשפשים להגיע לעוד ועוד מקומות.

כשפשפש המיטה מגיע לבית, הוא הופך למפגע ממשי. פשפש רעב יכול לעקוץ אדם ישן גם במשך 10-20 דקות, ולהותיר סימנים מגרדים ולא נעימים בפנים, בגב ובגפיים. בנוסף נקבת פשפש המיטה מטילה לאורך חייה עד 300 ביצים, כך ללא טיפול מידי הבעיה תחמיר מאוד. סיבה נוספת לחובת הזמנת מדבירים עם ניסיון ספציפי בחיסול פשפשי מיטה היא היכולת שלהם להסתתר במגוון רחב מאוד של מקומות – כולל שקעים חשמליים, חריצים זעירים ברגלי שולחנות, מתחת למזרן של המיטה ועוד ועוד.

איך יודעים שהבית נגוע?

הסימן המובהק ביותר הוא כמובן העקיצות המרובות. בדרך כלל ניתן גם לראות את הפשפש, למרות המידות הצנועות שלו (1-6 מ”מ). הגוון של חרק זה הוא חום אדמדם או חום צהבהב, ולאחר שתיית הדם הגוף שלו משחיר. סימן נוסף הוא כתמים שחורים או אדומים על המיטה – כתמי דם או צואה של הפשפשים.

איך מתבצעת הדברה נגד פשפש המיטה?

המשימה הראשונה של מדבירים  במלחמה נגד פשפש המיטה היא לאתר את כל מקומות המחבוא שלכם, שכאמור עשויים להיות רבים ומגוונים. לצורך כך מתבצע ניטור מקיף בכל רחבי הבית ולא רק בחדר השינה.

לאחר שמזוהים כל המקומות הנגועים, הפעולה הראשונה היא שאיבה בעוצמה גבוהה. הפעולה השנייה מבוססת על קיטור חם. הסיבה לכך היא ביצי החרק שנדבקות למזרון או למקומות אחרים שבהם הן נמצאות, ולא מושפעות מריסוס. הקיטור מסיר את הביצים והטמפרטורה הגבוהה מחסלת אותן.

השלב הבא הוא ריסוס. הריסוס היסודי כולל שני סוגי חומרי הדברה – אחד שפוגע בפשפשים הבוגרים, והשני כולל מעכבי גדילה שהתפקיד שלהם הוא למנוע מהביצים ששרדו את הקיטור להבשיל. חברות רציניות כמו למשל הדברות מיכאל ובוריס יגיעו לביקור נוסף כעבור כשבועיים כדי לוודא שהבית אכן נקי ואם לא, להשלים את המלאכה.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x