תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

דווקא בקיץ בונים פרגולה

יש אנשים של פרגולה פתוחה ויש אנשים של פרגולה סגורה. יש אנשים של פרגולה מאלומיניום ויש אנשים של פרגולה מעץ. יש אנשים של פרגולה חשמלית ויש אנשים של פרגולה פשוטה. נדמה שבכל הנוגע לפרגולה יש לא מעט הצעות ומכאן שגם לא מעט העדפות, אך מעניין לראות שהרוב הגדול מסכים לגבי עונת ההתקנה – הרוב בוחר להקים פרגולה בחודשי הקיץ, וזאת למרות שדווקא בחורף הפרגולה מתגלה בשיא הדרה. מדוע אם כן הרוב בוחר להתקין פרגולה בקיץ? האם זה עדיף? מה מוטב לקחת בחשבון? ואף מה היתרון הגדול בבניית פרגולה בקיץ? יצאנו לבדוק!

היתרון הגדול של כל עונה

אם נתחיל מהשורה התחתונה, נציין כבר עתה מהו היתרון הגדול של בניית פרגולה בחודשי הקיץ ומנגד מהו היתרון הגדול של בניית פרגולה בחודשי החורף. ובכן אין ספק שבניית פרגולה בחודשי הקיץ מנצחת, וזאת כיוון שבקיץ ניתן לראות היטב לאן קרני השמש מגיעות בכל שעה ביום, משמע ניתן להבין מהו המיקום והכיוון האידאלי עבור בניית הפרגולה, כך שהיא תעניק חיפוי אידאלי מפני קרני השמש. מדוע אם כן יש אנשים שבוחרים להתקין את הפרגולה דווקא בחורף, ואף בימים שבהם עננים חוסמים את קרינת השמש? ניתן לסכם את התשובה במילה אחת – עלות!

שאלה של ביקוש

בשל הסיבה הנ”ל, רבים בוחרים להתקין פרגולה בחודשי הקיץ. מצד שני, הביקוש הרב מוביל לעליית מחירים. מכאן מי שמתנהל באופן מחושב, מזמין שירותי התקנת פרגולה דווקא בחודשי החורף, בהם הביקוש יחסית נמוך, כך שיש יותר מקום להתמקח ולהשיג מחיר יותר זול. מה אם כן מבחינת מיקום אתם שואלים? ובכן מתקין מקצועי יידע להצביע על המיקום האידאלי גם בחורף, אם כי כמובן שאין כמו חיווי בזמן אמת.

סיבה פסיכולוגית גם כן חלק מהמשוואה

לצד שיקולי מיקום ועלות, ראוי לציין שגם יש מרכיב פסיכולוגי שגורם לאנשים להזמין פרגולה דווקא בחודשי הקיץ. ובכן הרבה פעמים בחודשי החורף אנשים נכנסים לתחושה של תרדמת. השמיים האפורים מוציאים כל רצון לפעול ואילו הימים הקצרים מובילים לתחושה של חוסר הספק, ואכן יותר קשה להקים בחוץ פרגולה כאשר בחמש אחה”צ כבר מתחיל להחשיך. מנגד, בקיץ הימים יותר ארוכים ויש יותר תחושה של עשייה, כך שעבור רבים יותר הגיוני לסגור את הפינה בקיץ.

לא מאפשרים לשמש לקבוע את הטון

כאשר חם בחוץ אנשים בורחים לתוך המזגנים, ואט אט נוטשים את הגינה המטופחת. מכאן שאם מבקשים להמשיך ליהנות מארוחות שמשלבות ניחוח של עציצי תבלין ומשב רוח טבעי, אם מבקשים להמשיך ליהנות מהעובדה שהילדים לא רק במסכים (אלא גם יודעים לצאת החוצה), ואם רוצים להמשיך לארח בחוץ (ולהשאיר את פינת האוכל שבבית נקייה), הרי שאין מתחרה ראוי לפתרון שפרגולה מציעה בחודשי הקיץ.

3 טיפים עבור רכישת פרגולה (בחורף ובקיץ)

עתה לאחר שהבנו מדוע אנשים יותר נוטים להתקין פרגולה בחודשי הקיץ, נעצור להעניק 3 טיפים עבור הפקת המרב מהסיטואציה.

  • התמקחות – גם בקיץ ניתן להתמקח על המחיר.
  • הוזלת עלות – באופן כללי המחיר נע בין 600 ל1,400 ש”ח למ”ר, ובטווח הגדול הזה נמצא מגוון פרמטרים שעשויים להוזיל את המחיר. מדובר בסוג החיפוי, בסוג של מנגנון הפעולה, במורכבות העיצובית, באופי התקנה (פרגולה עומדת/ תלויה..) וכדומה.  
  • איכות – בין אם בוחרים בפרגולה מעץ ובין אם בוחרים בפרגולה מאלומיניום, הכרחי לבחור בחומר איכותי ובעבודה שנחשבת טובה, כך שהפרגולה תצריך מינימום התעסקות ותחזוקה.

עומדים להתקין פרגולה? היערכו כראוי!

ציינו שבקיץ רבים נוטים להתקין פרגולה, ופה נציין שמדובר בהזדמנות נהדרת להכין גם את הגינה עצמה, ואף באופן משתלב. למה הכוונה? בקיץ לא רק שיותר בונים פרגולות , אלא גם נוהגים לחדש את הגינה. מכאן שיש לבחון האם במקום הייעודי עבור הפרגולה יש צמח מטפס שעשוי להפריע מבחינת שורשים, ולחלופין רצוי לשקול לשתול ליד צמח מטפס, כך שהפרגולה תתקשט בשיח ירוק ופרחוני.

עצה של מבינים!

אז אם גם אתם מבקשים לנצל את הגינה כמה שיותר, אם גם אתם אוהבים לשנות אווירה לצד צמחים ופרחים ואם גם אתם מבקשים לאכול ולארח כמה שיותר בחוץ, פרגולה בהחלט הכרחית. עצה שלנו? אל תחכו לקיץ ובטח שאל תחכו לחורף כדי לפעול. הרעיון הוא שברגע שמבינים שפרגולה זה מה שחסר לכם בגינה, רצוי לפעול בהקדם. לפעול לפני שמאבדים מומנטום ומתרגלים למצב כפי שהוא – ללא פרגולה שתקרר את השהות בקיץ וללא פרגולה שתעניק הגנה בימי החורף הגשומים. מה אם כן ניתן לעשות כבר עתה? לבחור חומריות, לבחון עיצובים ותוספות רצויות (מרזב והכנה לחשמל לקחתם בחשבון?) וכמובן שגם נדרש למצוא מקום ייעודי. מסקנה? הקיץ הוא החג של המתקינים, אך גם שלכם בעלי הבתים.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x