תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

חיים טולדנו על שוק העבודה ואפליה מגדרית ב 2022

כבר בזמנים קדומים יותר, היה ניכר כי ישנה אפליה מגדרית ברורה ברחבי העולם וזו לא נראתה כעומדת לחלוף גם באותה תקופה. אך כעת בשנת 2022, אנשים רבים תופסים את הראש ועדיין לא מבינים, איך בעידן כה מתקדם אנחנו עדיין דנים בנושא הזה בעיקר בשוק העבודה. כאשר נשים רבות עושות חיל ונמצאות בתפקידים בכירים מאוד, למה עדיין בכל זאת, הן מרוויחות פחות? במאמר להלן, חיים טולדנו מנסה למצוא תשובה למגפה המגדרית.

התופעה שלא תחלוף בקרוב

אם חשבנו שהימים האלו כבר מאוחרינו, וכי לנשים יש כוח עוצמתי כיום בשוק העבודה או בממשלה, אנחנו כנראה לא מבינים עדיין את חומר הבעיה. אין ספק שעם השנים האפליה הצטמצמה בתחומים שונים, ואכן ישנם מקומות בהם האחוז של הייצוג הנשי עלה באופן משמעותי. אך עדיין, בעידן מודרני וכה מתקדם, מנכל”ית של חברת הייטק תרוויח פחות מגבר אשר נמצא בתפקיד זהה לשלה.

חיים טולדנו, כמנהל חברה בעצמו, עושה את מריב המאמצים לצמצם את הפערים כמה שאפשר כאשר זה נוגע לעסק שלו. אך עם זאת, זה לא מה שיפתור את התופעה העולמית, בעיקר כאשר מדינת ישראל נמצאת בין המקומות הראשונים באפליה מגדרית. חיים טולדנו אומר: “קיימים מספר גורמים אשר עלולים להוות בעיה בתופעה הזו, זה מתחיל הרבה לפני הכניסה לשוק העבודה”.

איפה ייצוג הנשים והשינוי?

ישנה אמונה כזה כי הנשים אשר נמצאות בשלטון, הן אלו שיסייעו ויעזרו בקידום מעמד האישה, מכיוון שהן הרי נשים בעצמן. ובכן, לצערנו זה לא בדיוק עובד ככה, ולפעמים המצב הוא אפילו גרוע יותר משחשבנו. מעבר לכך, שעל פי נתוני הדוחות האחרונים של מרכז אדוה, ברוב משרדי הממשלה נשים עדיין מהוות מיעוט במשרות בכירות.

אז אם במקום שאמור לייצג את המדינה כולה, ישנו פער משמעותי במספר הנשים ואף בשכר שהן מקבלות ואין שום תוכנית או הצעת חוק אשר אמורה לשפר את אותם אחוזים, השינוי כרגע בקרב הציבור, לא נראה באופק. מסיבות שאינן ברורות, דווקא הנשים אשר יושבות בכנסת, לא תמיד תומכות בהצעות חוק לקידום או חיזוק מעמד האישה, ואף לא נוקטות עמדה במקרים קיצוניים הקשורים בכך.

חיים טולדנו על חברות ההייטק

כולם מדברים על לשבור את תקרת הזכוכית, אבל לא מבינים כי היא לא יכולה להישבר בתנאים המגבילים בהן מעמידים אישה במקום עבודתה. מסקר שנעשה בחודש האחרון, עולה כי נשים בחברות הייטק משתכרות ב-15% פחות מגברים. דווקא במקומות המתקדמים ביותר, שאמורים להוות את הפנים של העולם הטכנולוגי המתפתח.

ההסברים אשר ניתנים בחלק מהמחקרים, אומרים כי בשל אילוצים של גידול ילדים וחלוקת תפקידים מגדרית הנעשית בחלק מהמשפחות, נשים עובדות יותר במשרות חלקיות. בנוסף, ישנו ייצוג חסר של נשים בדרגות בכירות בתחומים שונים במשק. אבל אלו לא תירוצים מספקים, אלו רק נקודות נוספות אשר מוכיחות את האפליה הקיימת ושהיא אכן מתחילה כבר בשלבים הרבה יותר מוקדמים משוק העבודה.

אל תפספסו גם את זה: טולדנו על הרכישה בפברואר 2020

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x