תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

כל מה שרציתם לדעת על ליווי עורך דין בפרויקט של התחדשות עירונית

ל אדם אשר עומד לפני תהליך של תמ”א 38, פינוי בינוי או התחדשות עירונית, יודע כי תהליך ארוך עומד לפניו ועליו להצטייד באורח רוח מחד גיסא ובעורך דין מתמחה בתחום המקרקעין מאידך גיסא. כאשר נכנסים לפרויקט כל כך מורכב ואין זה משנה אם מצד הדייר, הקבלן או היזם של הפרויקט, חשוב מאוד לעשות זאת בליווי עורך דין אשר ישמור על האינטרסים שלכם ויביא לידי מיצוי את הפוטנציאל הכלכלי באופן האופטימלי ביותר.

עו”ד אביב טסה, מייסד ובעליו של משרד עורכי דין אביב טסה העוסק בתחום המקרקעין, היה אחד הראשונים אשר חזו את הפוטנציאל הגלום בתחום ההתחדשות העירונית ולצד ייצוגם של לקוחות מגוונים בפרויקטים שונים בתחום המקרקעין, משרדו מלווה כיום מגוון פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית בהם הוא מייצג הן בעלי דירות והן קבלנים.

משרדו של עו”ד אביב טסה, מורכב מצוות של עורכי דין בעלי ותק וניסיון בתחומי המקרקעין השונים.
תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין אביב טסה הינם: מיסוי מקרקעין, התחדשות עירונית, תמ”א 38 ופינוי בינוי, המשרד מייצג לקוחות מכל צידי המתרס ומלווה לקוחותיו בפרויקטים החל מראשית דרכם ועד אשר יוצאים אל הפועל, תהליכים מעין אלו עשויים להימשך לעתים מספר שנים לא מבוטל וישנה חשיבות למרקם האנושי הקיים במשרד וליכולותיו של הצוות לתת מענה מקצועי, אדיב וסבלני לאורך זמן.

ייעוץ וליווי בנושא מיסוי מקרקעין

כל עסקת נדל”ן באשר היא, נושאת בחובה מס הן עבור הרוכש והן עבור המוכר, אולם המס אינו קבוע וישנם קריטריונים שונים אשר יכולים לשנות את הסכום עליכם לשלם ובמקרים מסוימים ישנה אף אפשרות לקבל פטור מלא מתשלום מס. קבלת ייעוץ על ידי עורך דין המתמחה במקרקעין עשוי לחסוך לכם סכומי כסף גדולים, הן על ידי קבלת הנחות במס במקרים מסוימים והן על ידי קבלת פטור מלא ממס במקרים אחרים, כמו כן ישנה אפשרות לערער על גובה מס אשר נקבע עבורכם בהתאם לקריטריונים בהם אתם עומדים.   

קיימים שני סוגי מיסים בעסקאות נדל”ן הראשון הינו מס שבח, זהו המס עבור הרווח של המוכר מהעסקה, דהיינו ההפרש בין המחיר בו נקנה הנכס לבין המחיר בו הוא נמכר. יחד עם זאת ישנו קיזוז מסכום זה של הוצאות שונות ביניהם שיפוצים אשר נעשו בנכס, שכר טרחה לנותני שירותים ועוד, ככל שיהיה תיעוד רב יותר להוצאות, כך יקטן מס השבח בו תחויבו, במקרים מסוימים ישנה זכות לקבלת פטור מלא מתשלום מס שבח.

המס השני אשר קיים בעסקאות נדל”ן הינו מס רכישה, בכל עת בה אדם רוכש דירה הוא חייב לשלם מס רכישת דירה, מס זה אינו קבוע והוא נקבע על פי מספר פרמטרים אשר מטרתם לממש צדק חברתי, על כן ככל שהנכס יהיה יקר יותר כך המס יהיה גבוה יותר ולעומת זאת אם הנכס שנרכש הוא נכס יחיד בבעלותו של הקונה יוכל הקונה לקבל פטור מלא ממס זה.

בין אם אתם הרוכשים או הקונים בעסקה, מומלץ להתייעץ בנושא זה עם עורך דין לענייני מקרקעין אשר יישקף עבורכם את כל ההטבות אשר באפשרותכם לקבל ויתכנן עבורכם את הרכישה או המכירה כך שגובה המס יהיה הנמוך ביותר עבורכם.

ליווי פרויקטים של תמ”א 38

הליכי תמ”א 38 הינם הליכים מורכבים וארוכי טווח וכיום נהוג לעשותם עם ליווי צמוד של עורך דין מקרקעין אשר ידע לבדוק את כל הפרטים בפרויקט לעומקם ולהתנהל ביעילות, וזאת על מנת להגיע למיטב התוצאות ולהשיג את מטרותיו של הלקוח במלואן. משרד עורכי דין אביב טסה מייצג כיום לקוחות משני צידי העסקה, הן הדיירים והן הקבלנים והיזמים בהליכי תמ”א 38/1 שנועדו לחיזוק ולשדרוג מבנים קיימים ובהליכי תמ”א 38/2 של הריסת מבנה מסוכן ובנייה מחודשת שלו.

חשיבות כבירה ישנו להסכם הנחתם בהליך תמ”א 38, ככל שהחוזה בין הצדדים יהיה מפורט יותר, כך הסיכוי למחלוקות קטן יותר וסביר כי הפרויקט יתנהל בצורה חלקה ועל מי מנוחות. הניסיון והותק של משרד עורכי דין אביב טסה בעריכת חוזים מסוג זה מאפשר להם לשים דגש על ההיבטים  אשר מביאים בדרך כלל למחלוקות ולעיכובים ולהימנע מהם, בין היתר המשרד שם דגש בחוזים על עמידה בלוחות זמנים, ערבויות ובטחונות, התמורה של כל הצדדים בעסקה ומתן אפשרות לבטל את ההסכם כשהכדאיות הכלכלית של אחד הצדדים נפגעת באופן משמעותי מסיבות שונות.

ליווי וייצוג קבלנים ודיירים בפרויקטים של התחדשות עירונית

מכיוון שהליכי התחדשות עירונית הינם הליכים ארוכים אשר נמשכים מספר שנים, ישנה חשיבות מכרעת לניסיונו של עורך הדין המלווה אתכם בניסוח הסכמים מסוג זה ובליווי פרויקטים כאלו משלביהם הראשונים ועד לסיומם. כיום משרד עורכי דין אביב טסה נחשב לאחד המשרדים הוותיקים והמובילים בתחום ההתחדשות העירונית, ועו”ד אביב טסה מקדם יוזמות רבות בקידומו של ענף זה בישראל, בין היתר הוא אחד ממקימי איגוד חברות תמ”א 38 בלשכת המסחר והתעשייה ואף היה יועצו המשפטי של האיגוד.

בפרויקטים של התחדשות עירונית מומלץ הן לדיירים והן לקבלן להיוועץ בעורך דין מתחום המקרקעין וההתחדשות העירונית בפרט, עו”ד אביב טסה מסביר כי טרם נכנס הקבלן לפרויקט יש לבדוק פרמטרים שונים בכדי לבדוק את הכדאיות של הפרויקט עבור הקבלן, בין אם מדובר בערכה של הקרקע, סרבנות של דיירים ועוד נתונים שונים אשר מחייבים בדיקה מעמיקה בכדי למנוע הפסדים ולמקסם את ההזדמנות הכלכלית עבור הקבלן. כמו כן, עורך הדין יהיה זה שינהל את הקשר עם הדיירים, יקדם את המיזם וינסח את ההסכם כך שהוא ייטיב עם הקבלן ויחד עם זאת יהיה אטרקטיבי עבור הדיירים בכדי שיצטרפו אליו.

מהצד השני מייצג משרדו של עו”ד אביב טסה את הדיירים בפרויקטים מגוונים של התחדשות עירונית, במסגרת ייצוגם של הדיירים, מסייע המשרד לבעלי הדירות למצוא את הקבלן המתאים עבורם וזאת על ידי בחינת ניסיונו המקצועי של הקבלן, חוזקו הפיננסי והתנאים אשר הוא מציע לדיירים, ניהול המשא ומתן מול הקבלן גם הוא יהיה באחריותו ותחת ניהולו של עורך הדין המלווה, כאשר מטרתו כמובן תהיה לשמור על האינטרס של בעלי הדירות ולהביא לידי מימוש מקסימלי של מטרותיהם.

 דבר נוסף שהמשרד מתמודד איתו בפרויקטים מסוג הוא נושא של דיירים סרבנים, עורך הדין המלווה את הדיירים ישוחח עם הדייר הסרבן, ינסה להבין מה הסיבה לסירובו ולמצוא את הפתרון אשר ישביע את רצונו וישכנע אותו להצטרף למיזם.

משרד עו”ד אביב טסה הינו משרד בוטיק המתמחה בתחום הנדל”ן עם דגש על תחום ההתחדשות העירונית ומונה עורכי דין בעלי ידע וניסיון רב שנים בתחום המקרקעין וההתחדשות העירונית בפרט.   

משרד עורכי דין – אביב טסה

דרך אבא הלל 7, רמת גן

03-612-1313

tasalaw.co.il

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x