תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

כרטיס גרפי: NVIDIA או AMD למחשבים של גיימרים – מה עדיף?

כרטיס גרפי (או כרטיס מסך) הוא אחת החוליות החשובות בכל מה שקשור למחשבי גיימינג. אולי גם אתם מחפשים לשפר את מחשב הגיימינג שלכם או לקנות מחשב חדש, כזה שיספק ביצועים מיטביים ואתם מחפשים את כרטיס המסך הנכון – בדיוק בשביל זה אנחנו פה.

“הרבה גיימרים, רואים באופן ישיר את המעבד כאחראי הישיר למהירות המחשב. אך זה לאו דווקא נכון – כרטיס המסך, משחק גם הוא תפקיד לא קטן במחשבי גיימינג, ומשפיע על הביצועים בצורה משמעותית ביותר. ללא כרטיס מסך איכותי, איכות הגרפיקה על מסך גדול תיראה ירודה. כמו כן, כרטיס מסך שהוא בעל קצב רענון נמוך מדי, עלול לגרום לירידה בחווית המשחק ולקטיעות שאינן נעימות. שתי החברות שמובילות, נכון לכתיבת שורות אלה (2023) את שוק הכרטיסים הגרפיים הן NVIDIA ו-AMD, וההתלבטות ביניהן – לא פשוטה בכלל.” אומר לנו איש מכירות בכיר מרשת חנויות KING GAMES, רשת המתמחה בכרטיסי גיימינג (לאתר KING GAMES >>) ועוזר לנו לסקור כל אחת מן החברות על פי מספר קריטריונים, אך לפני כן, בואו נבין למה בכלל משמש כרטיס המסך, ולמה הוא כל כך חשוב?

מהו כרטיס מסך ומה תפקידו?

כרטיס המסך הוא סוג נוסף של מעבד הקיים במחשב, ותפקידו הוא לטפל בכל הצד הויזואלי של המחשב. כשאנחנו מריצים תכונות מסוימות, כמו תוכנות אופיס למיניהן – הויזואליזציה אינה מורכבת במיוחד. אין אנימציות או שינויים מהירים במסך שנדרשת אליהם יכולת עיבוד גבוהה ומהירה, ולכן אם המחשב לא נועד לגיימינג – אין צורך בכרטיס מסך בעל יכולות גבוהות במיוחד. כשמדובר במחשב לגיימינג, הדברים נראים אחרת.

במחשב לגיימינג, הכרטיס הגרפי צריך להיות כרטיס שיכול לעמוד בעומסים, בעל רזולוציה גבוהה ובעל קצב רענון גבוה. חשוב להבין שכאשר אתם רוכשים כרטיס גרפי למחשב, כדאי לשים לב שהוא תואם למעבד ולרכיבי חומרה אחרים. זכרו שלא משנה כמה מהיר המעבד שלכם, אם כרטיס המסך שלכם לא יודע לעמוד בעומסים הנדרשים – סביר להניח שלא תצליחו להפעיל משחקים תובעניים מבחינה גרפית. במילים אחרות, זה אומר שחלק גדול מכרטיס המסך שלכם לא יהיה מנוצל, חבל.

הבדלי גישות בין שתי החברות

שתי החברות המרכזיות לייצור כרטיסי מסך נוקטות בגישות מעט שונות אחת מהשניה. ככלל, ניתן לומר שהגישה של AMD היא יותר גמישה וידידותית למשתמש. הפיצ’רים והטכנולוגיות שהיא מוציאה לאור, רלוונטיים גם לכרטיסי מסך נוספים, אפילו בכרטיסי המסך של NVIDIA. אחד החסרונות הבולטים של AMD לעומת זאת, הוא תמיכה בדרייברים, שם מדי פעם המשתמשים נתקלים בבעיות – אך זו רחוקה מלהיות בעיה מהותית עם הכרטיסים שלהם.

היתרון של NVIDIA לעומת זאת הוא בהשקת פיצ’רים חדשים ובלעדיים (כדוגמת פיצ’ר ה-DLSS3) שעובדים רק על התשתית שלה. במישור השוואות הביצועים, נדרש לבחון דגם ספציפי מול דגם ספציפי אחר של אותה החברה. זאת משום, שמן הסתם, בין שתי החברות יש תחרות צמודה ולכל חברה יש את “דגמי העל” שלה, ובמקביל את הדגמים הפחות טובים.

חווית משחק: AMD מול NVIDIA

במבחן התוצאה, נראה כי נכון לשנת 2023 חברת AMD מפגרת מאחור במבחני מעקב הקרניים, אבל כמה מהכרטיסים בשורה הראשונה שלה מהווים תחרות קשה מול NVIDIA. ניתן לראות למשל, שבמחקר כרטיסים שערך אתר tom’s Hardware התגלה כי NVIDIA מנצחת בביצועי 4K ומעקב קרניים, ו-AMD מנצחת בגיימינג סטנדרטי ברזולוציה של 1080p ו-1440p, וגם בביצועים במחירים דומים ל-NVIDIA.

מבחינת שביעות הרצון בשטח, יש אוהדים בכל צד ולכן ההחלטה בין כרטיס אחד לשני היא אינה החלטה חד משמעית.

אם אתם רוצים לשחק באיכות 4K ולקבל חווית משחק מדהימה, שתי היצרניות במקרה הזה מציעות הצעות מעולות. הנה דוגמאות למספר כרטיסים מעולים משני הצדדים:

אצל Nvidia:

Nvidia GeForce RTX 4080, RTX 4090, Nvidia GeForce RTX 4070 Ti.

אצל AMD:

AMD Radeon RX 7900 XTX.

מעבדים גרפיים כאמור מאפשרים למשחקים להיות מהירים יותר, והקרב לגבי מי יותר טוב – AMD או NVIDIA עדיין לא נגמר. הרבה מכך תלוי בתקציב שיש לכם עבור כרטיס מסך איכותי, ובדגם שאתם מעוניינים בו.

צריכת חשמל: AMD מול NVIDIA

עד לא מזמן, חברת NVIDIA הייתה ידועה בשימוש בטכנולוגיה ליעילות צריכת החשמל המדהימה של המעבד הגרפי שלה. בשנים האחרונות, המצב התהפך וגרסת Navi של AMD שיפרה את היעילות של הכרטיס הגרפי שלהם. הארכיטקטורה החדשה של הכרטיס הגרפי החדש של AMD הובילה לביצועים טובים יותר ב-50% לוואט, והפער החל להיסגר אך לא ניתן להצביע על יתרון חד משמעי לטובת אחת מהחברות.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x