תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

שתלים דנטליים – חשוב שתדעו

שתלים דנטליים הם בעצם ברגים העשויים מטיטניום. המטרה שלהם היא בעיקר לעגן כתרים, גשרים ותותבות במקום שיניים חסרות, וזאת עבור שהמטופל יוכל להשיג את התוצאה הרצויה של שיניים תקינות, הן מבחינת ההיבט האסתטי והן מבחינת ההיבט התפקודי. שתלים דנטליים הם אמצעי נפוץ למדי בעולם רפואת השיניים המודרני, ואילו מיטב רופאי השיניים בעולם ובארץ עורכים שימוש בהם כבר קרוב ל-50 שנים. אז מה עוד עליכם לדעת על שתלים דנטליים, באילו מצבים נצטרך להשתמש בהם והאם זה בסדר לשלב עישון ושתלים? על כך ועוד צוות המומחים שלנו יסביר לכם במהלך הכתבה הבאה שאתם עומדים לקרוא.

סוגי שתלים דנטליים

בימינו, ניתן למצוא שתלים דנטליים במגוון אורכים וקטרים שונים:

• שתלים סטנדרטיים – שתלים סטנדרטיים אלו שתלים המגיעים בקוטר של בין 3.5 מ”מ ל-4.5 מ”מ, אם כי חשוב להדגיש שהאורך שלהם משתנה, בדרך כלל בין 8 ל-13 מ”מ. עורכים שימוש בשתלים אלו בעיקר עבור השלמת שן בודדת, אך לעיתים הם יכולים בהחלטי לשמש גם עבור השלמה של מספר שיניים. עבור שימוש בשתלים אלו, יש צורך ברוחב עצם מספק מצד המטופל, וזאת לצד מרווח שיניים סמוכות, כך שאספקת הדם לשיניים לא תיפגע כתוצאה מכך.

• שתלים רחבים – שתלים רחבים הם בקוטר של עד 6 מ”מ, ומשתמשים בהם בעיקר במקרים בהם יש צורך בשיקום של שן טוחנת בודדת, ואילו המרווח רחב מדי עבור שתל סטנדרטי, אך אינו מספיק רחב עבור התקנה של שני שתלים ומעלה.

• שתלים קטנים, “מיני” – שתלים אלו הם צרים מאוד וקצרים מאוד, והם מיועדים בעיקר עבור שיקום של אזורים שאין עליהם עומס גדול מדי. לדוגמא, שתלים כאלו יכולים לשמש עבור שיניים חותכות בלסת התחתונה, וזאת מאחר ויציבותם נמוכה יחסית בהשוואה לסוגי השתלים האחרים שקיימים.

סוגים נוספים

בנוסף לדוגמאות המוזכרות בכתבה זו, יש עוד לא מעט פתרונות עבור מטופלים מחוסרי עצם, שלא מסוגלים או לא מעוניינים לעבור הליכים מורכבים במסגרתם תושתל עצם. במקרים אלו, ניתן להשתמש בשתלים קצרים מיוחדים שנועדו במיוחד לשם כך.

האם מותר לעשן אחרי התקנת שתלים?

כלל לא, שילוב של עישון ושתלים אינו מומלץ בכלל. עישון פוגע לחלוטין בריפוי הפצעים ותהליך ההחלמה, וזאת מאחר והחומרים הכימיים שמשתחררים לחלל הפה כאשר אנו מעשנים פוגעים לגמרי בזרימת הדם. כתוצאה מכך, תהליך ההחלמה עשוי להיות הרבה יותר מורכב, ואף קיים סיכון לא קטן של זיהום. מעבר לכך, עישון מגביר באופן משמעותי את הסיכון לפתח דלקת. הוא מחליש את מערכת החיסון שלנו, ולכן קשה מאוד לגוף להילחם בזיהומים, ואילו זיהום באזור ההשתלה הוא מצב לא פשוט בכלל – הוא עלול לגרום לכשל בשתל, ובמקרים קיצוניים יותר אף לאובדן עצם.

קרדיט תמונה FREEPIK

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x