תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

און יבין מסביר ממה בנוי המטהוורס ומה צפוי הלאה

המטהוורס מגלם בעיני רבים את ההתפתחות הבאה הגדולה. יש שסבורים כי המטהוורס צפוי לשנות מהיסוד כל מה שקשור עם גיימינג, רשתות חברתיות ואפילו את האופן שבו אנו משתמשים בטכנולוגיה בכלל. בשורות הבאות ישתף און יבין כמה תובנות חשובות. למשל, מהן אבני היסוד שמרכיבות את המטהוורס. כמו כן, מה אפל מתכננת, בתחום המשקפיים החדישות שהיא מפתחת ומה צפוי הלאה.

לפרק את המטהוורס לחלקיה השונים

המטהוורס זה מושג כל כך רחב וכל כך עמוק, שקשה מאוד להתייחס בבת אחת להכל. הרבה יותר נכון, סבור און יבין, לפרק את המטהוורס לחלקיה השונים. מובן שלא נציג את כל החלקים (שחלקם נמצאים כיום בשלבי פיתוח ועיצוב), אבל יש כמה דברים מספיק מגובשים וברורים:

  1. הרחבת המושג גיימינג – תחום הגיימינג איננו חדש, הוא היה קיים לפני האינטרנט אבל הוא עומד להפוך למשהו הרבה יותר מגוון ועמוק. המטהוורס כבר משנה את התחום, עם פיתוח של נישות כגון “שחק כדי להרוויח”. ישנם משחקים שבהם השחקנים מרוויחים נכסים דיגטיליים בעלי ערך כלכלי גם מחוץ לעולם המשחק. השחקנים מתוגמלים לדוגמא על ידי NFT, יצירות על הבלוקציין. יצירות אלו יכולות לייצג דמויות שחקן או נכסים ואפשר להוציא אותם ולמכור אותם עבור כסף אמיתי (או ביטקויין). שלא כמו בגיימינג מסורתי, פה השחקנים ולא רק הפלטפורמה מרוויחים תוך כדי משחק.
  2. כלכלת בלוקציין וקריפטו – מרכיב משמעותי של המטהוורס מטמיע היבטים מרכזיים של כלכלה דיגיטלית מבוזרת. כלכלת בלוקציין וקריפטו, אשר ביטקויין ואיתריום מהווים דוגמא לכך, זו כלכלה ללא גורם מפקח ריכוזי. השליטה והניהול נעשים על תשתית טכנולוגית, עם הצפנה חכמה, ושימוש בארנקים דיגיטליים עם מפתח ציבורי ועם מפתח פרטי.
  3. מציאות מורחבת – במטהוורס הגבולות נמתחים הרבה מעבר למציאות הפיזית המוכרת. ישנה מציאות מדומה שבה כל משתתף מייצג על עצמו על ידי אוואטר. כל אחד חופשי להיכנס למציעות מוגברת, על ידי שימוש במשקפיים או בקסדת מציאות מדומה, או בממשק של מציאות רבודה. הדברים הללו ממשיכים להתפתח, הן בגיימינג והן בתחומים אחרים. המרחב הזה משמש לישיבות עבודה, להשתתפות בכנסים, לקהילות של שחקנים, בפעילויות פנאי ובידור ועוד.
  4. נכסים דיגיטליים מתפתחים – במטהוורס יצוצו עוד ועוד מיזמים, לרבות רכישת נדלן דיגיטלי, קנייה ומכירה של נכסים, מבנים, בתים, חללים ארגוניים שאפשר לפתח, למכור הלאה, להשכיר וכדומה.

און יבין, על המשקפיים של אפל

כעת, אפשר לחבר טכנולוגיות עם המשקפיים של אפל. און יבין מסביר כי החברה שחוללה את הזינוק שכולנו מכירים בתחום המכשירים הניידים, מפתחת כעת משקפי מציאות רבודה ומציאות מדומה מהפכניים. על פי המסתמן, מדובר ככל הנראה במשקפיים קלים, הכוללים ממשק משתמש, כוח עיבוד רב עוצמה וחוויה טכנולוגית ואישית, חדשנית. במילים אחרות, זה אחד משערי הכניסה העוצמתיים, שיפותחו לצורך כניסה אל המטהוורס.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x