תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

עיצוב אריזה לתעשיות שונות – אתגרים ופתרונות

אם יצא לכם לקנות פעם שעון יד בהזמנה, בוודאי שמתם לב לאופן שבו מוכרי השעונים מקפידים לעטוף לנו את המוצר. עטיפה שנפתחת בעדינות, עם כרית לשעון ותחושה בלתי מוסברת של ברק נוצץ מתוכו, כשפותחים את האריזה. כל הקסם הזה, התחיל כבר משלב עיצוב האריזה. עיצוב אריזה הוא תהליך שנראה פשוט למדי, על פניו המסרים עצמם לא מורכבים בדרך כלל – אך למען האמת, זו טעות לחשוב כך. מאחורי הפשטות הזו, מסתתרת חשיבה מעמיקה על כל פרט ופרט, הכל כדי לגרום לנו הצרכנים לקנות את המוצר.

פגשנו מעצב בכיר בפאר פרינט, דפוס המתמחה בעיצוב וייצור אריזות  כדי לסקור מהם האתגרים העומדים בפנינו בבואינו לעצב אריזה למוצר? מהי המטרה של עיצוב אריזה למוצר? וכיצד ניתן להתגבר על אתגרים אלו?

ניתן לקרוא מידע נוסף אודות עיצוב אריזות בקישור הבא:  www.peerprint.com/packaging-design /

חשיבות עיצוב האריזה במוצרים

כשאנחנו ניגשים לעצב אריזה של מוצר, חשוב שנבין קודם – מהי מטרתה? כמובן שזה אינדיבידואלי עבור כל אחד, אך באופן כללי ניתן לומר שאריזות משרתות שלוש מטרות עיקריות:

  1. לספק מידע לצרכן – בין אם מדובר במוצר מזון, בתרופות או במוצר לבית, כמעט תמיד נרצה כצרכנים שיהיה הסבר על הרכיבים במוצר, על אופן השימוש בו, על התועלות ועוד. האריזה היא דרך להפיץ את המידע הזה בצורה קלה לקריאה, תוך הדגשת המסרים שחשובים לנו.
  2. הגנה מפני נזקים – בין אם המוצר שלנו הוא בהזמנה אישית עד הבית או משווק ברשתות השיווק, הוא עובר שינוע, ולכן לבחירת החומר שעליו מודפס עיצוב האריזה יש חשיבות עליונה גם כן. זאת, על מנת שהמוצר יגיע בשלמותו.
  3. בידול מהמתחרים – המוצר שלכם יושב על המדף עם כל כך הרבה מותגים אחרים, יכול להיות שחלקם מותגים חזקים. כיצד תעבירו את המסר שהמותג שלכם הוא שונה? כאן האתגר הגדול נכנס לתמונה, וזאת למעשה “הליבה” של תכנית עיצוב האריזה.

האתגר הראשון: גודל האריזה

אם המוצר שברצונכם לארוז הוא קטן מדי, זה כנראה יהיה די קשה להעביר כל כך הרבה מסרים על שטח כל כך קטן. לכן חשוב, בראש ובראשונה לבחור את המסר המרכזי שאתם רוצים להעביר דרך המוצר שלכם. זה נכון שלמוצר שלכם יש המון תועלות, אבל עדיף להדגיש מסר אחד מרכזי, עוצמתי ומדויק לקהל היעד שלכם – מאשר לפספס את כולם.
הטיפ השני עם גודל האריזה, הוא שיהיה קיים עיצוב שאיתו מזדהה המותג שלכם. כך, בפעם הבאה שהצרכנים יגיעו לקנות מוצרים נוספים מכם, המוצר כבר ייחרט אצלם טוב בזיכרון.

כשהמוצר שלכם נמצא ברשתות השיווק, לבלוט על המדף עשוי להיות מאתגר במיוחד, ולכן בואו ונרחיב על כך באתגר השני עם עיצוב אריזה.

האתגר השני: לבלוט על המדף

כשיש כל כך הרבה מותגים, על אחת כמה וכמה אם אתם מותג חדש, לבלוט מול כולם זו יכולה להיראות משימה בלתי אפשרית. אגב, כשאנחנו אומרים “מדף” אנחנו לא מתכוונים רק לחנויות פיזיות. זכרו שיחד עם הדרך שבה המוצר שלכם עטוף, אתם יכולים לבלוט בכל מקום. גם אם המוצר שלכם לצורך העניין, מפורסם באונליין, אנשים עדיין רואים את התצוגה המקדימה ושופטים על פיה איך הוא נראה. יותר מזה, כשאנשים קונים את המוצר, לא מעט אנשים משתפים אותו ב’אינסטגרם’ – גם שם, לא הייתם רוצים לנצל את ההזדמנות החמה הזאת ולוודא שהתמונה תצא פוטוגנית?

אז לנצח את האתגר הזה, בסך הכל זה לא כזה מורכב. כל מה שתצטרכו לעשות הוא לנתח מהו שונה בעסק שלכם? מה מיוחד בו? ואם קשה לכם לחשוב על זה, חשבו על הלקוחות הכי נאמנים שלכם. על מה הם מחמיאים לכם במיוחד? זאת בדיוק התועלת שאתם רוצים להדגיש בטקסט הכתוב, בעיצוב התמונה על האריזה, בצבעים הבוהקים ועוד. צרו עיצוב כזה שאנשים לא יכולים להישאר אליו אדישים!

האתגר השלישי: הכרה במוצר

אם המוצר שלכם הוא מיוחד וכזה שמביא בשורה חדשה לשוק, זה עשוי להיות יתרון אך גם חיסרון. היתרון הוא, בכך שלמוצר שלכם כנראה יש תועלות ייחודיות שהצרכנים לא ימצאו באף מקום אחר. החיסרון? שאם לא תדעו למתג את האריזה כמו שצריך, הם לא ידעו מזה. זהו אחד האתגרים הגדולים ביותר בתעשיות השונות –
אנשים קונים את המוצר אבל שוכחים ממנו יום אחרי, או שחבר ממליץ על מוצר מסוים אך כשמגיעים לחנות לא יודעים לזהות אותו בפועל.

שימו לב: בעיצוב האריזה, על הצרכנים לדעת כבר מההתחלה מהו המוצר ולמה הוא משמש אותם. ודאו שהאריזה שלכם ממחישה אלמנטים מרכזיים במוצר כמו אופן השימוש בו, התועלת המרכזית שלו, איך הצרכן ירגיש כשהוא ישתמש בו, אבל הכי חשוב – ודאו שהמסר קליט וזכיר.

ההמלצה וכלל המפתח הוא ייחודיות – מראה ייחודי לאריזה שלכם, אשר יכול לבוא לידי ביטוי במנעד הצבעים, באופי העיצוב או בתמונות הוא מה שימשוך את תשומת הלב ויעורר תחושה של מוכרות, תחושה של “ראיתי את זה בעבר”.

קרדיט לתמונות FREEPIK

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x