תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

כך תבינו אם אתם מתאימים לתחום מסוים

כל אחד יכול למצוא את עצמו בשלב מסוים בחיים בצומת דרכים, במסגרתה הם אמורים לקבל החלטה לגבי תחום מסוים – במקרים רבים, ההחלטה דורשת התלבטות בין מספר חלופות שונות.
יש לקחת בחשבון שקביעה אם אתם מתאימים לתחום מסוים או בחירה בין מספר תחומים דורשת מחקר פנימי וחיצוני וחקירה מעמיקה. הנה כמה פרמטרים אשר דגש עליהם יסייע לכם להעריך את התאמתכם לתחום מסוים:

השקיעו זמן בלהעריך את עצמכם ואת יכולותיכם

קחו לעצמכם זמן והשקיע מחשבה לגבי תחומי העניין שלכם, התשוקות, החוזקות והערכים שלכם. שקול את הפעילויות, הנושאים או הנושאים שבאמת מרגשים ומניעים אותך. העריכו את הכישורים, הכישרונות והיכולות הטבעיות שלכם. הבנת ההעדפות והחוזקות שלך יכולה לעזור להנחות אותך לעבר תחומים המתאימים לתחומי העניין והיכולות שלך.

חקרו את התחום/ התחומים הרלוונטיים

ערכו מחקר יסודי על התחום או התחום שאתם שוקלים. חקרו פרטים כמו: אחריות העבודה, הכישורים הנדרשים (ואם יש לכם אותם), מגמות שונות באותו התחום, סביבת העבודה ומסלולי קריירה פוטנציאליים. תוכלו לערוך את המחקר תוך שימוש בפורומים ייעודיים, בפרסומים בתעשייה בתיאורי התפקידים ברשת ובפלטפורמות אחרות וזאת, בכדי לקבל תובנות לגבי הדרישות והציפיות אותן אותו התחום טומן בחובו.

שיחות עם אנשי מקצוע רלוונטיים

חפשו אחר אפשרויות והזדמנויות להתחבר לאנשי מקצוע העוסקים באותו תחום בו אתם מתעניינים. בצעו ראיונות, שאלו שאלות, קחו חלק באירועים שונים באותה התעשייה, או הצטרפו לקבוצות נטוורקינג בכדי לקבל נקודות מבט ותובנות ממקור ראשון. קחו חלק בשיחות אשר יסייעו לכם להבין את המציאות היום יומית, האתגרים והתגמולים אותם תחום זה טומן בחובו.

נסו לצבור ניסיון בתחום/ תחומים רלוונטיים

שקלו לצבור ניסיון מעשי או חשיפה לאותו התחום. לדוגמא, אם אתם מתעניינים בתחום של לימודי פסיכולוגיה אך יש לכם התלבטות גם לתחומים טיפוליים אחרים, כדאי לנסות ולקחת חלק בפועל בכל אחד מאותם תחומים. זה יכול לבוא לידי ביטוי בהתמחות, משרות חלקיות בתחום, התנדבות או לקיחת פרויקטים או עבודה עצמאית. על ידי התעמקות בתחום, בצורה כזאת תוכלו לצבור ניסיון ממקור ראשון ולהבין בצורה טובה יותר האם זה מתאים לכם או לא.

העריכו את הכישורים הקשורים לתחום

העריכו את הכישורים הקיימים שלכם וקבעו אם הם אכן מתאימים לדרישות של אותו התחום. מיומנויות אותן צברתם במהלך החיים וכישורים אשר טבועים בכם מלידה, כגון תקשורת טובה, יכולת פתרון בעיות, מנהיגות וחשיבה ביקורתית, יכולים להוות נכסים יקרי ערך בתחומים שונים. לכן, כדאי לעצור ולנסות לזהות אלו כישורים יש לכם ושקול כיצד ניתן ליישם אותם בתחום הרלוונטי – אם אתם מתלבטים בין מספר תחומים, תוכלו להחליט לאלו מהתחומים הכישורים שלכם הכי מתאימים.

קחו בחשבון לא  רק את המטרה אלא גם את הדרך

כשאתם מקבלים החלטה שכזאת, קיימת חשיבות גבוהה שתבינו לא רק את המטרה הסופית אלא תראו גם את הדרך. כך שאם אתם שוקלים להתחיל דרך כשהמטרה היא לעבוד בסופו של דבר כפסיכולוגים, חשוב שתיקחו בחשבון גם את כל הדרך אותה תדרשו לעבור בדרך להשגת אותה המטרה. כך לדוגמא, במקרה הזה עליכם לסיים בהצלחה תואר ראשון בתחום, תואר שני בתחום ויש עוד לא מעט דרישות נוספות בהן תדרשו לעמוד – עליכם לוודא שהדרך אכן נראית לכם ושאתם חושבים שאתם יכולים לעמוד בה.

לסיכום, אם תשימו דגש על כל הפרמטרים אשר יכולים להשפיע במישרין או בעקיפין על קבלת החלטה, תוכלו בסופו של דבר לקבל את ההחלטה המתאימה, הנכונה והמדויקת ביותר בעבורכם.

קרדיט לתמונות FREEPIK

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x