תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

כך תבנו תוכנית עסקית שתמנף את העסק

כשם שלא אופים עוגה ללא מתכון, וכשם שלא בונים בניין ללא תכנית באישור מהנדס בניין ואדריכל, כן לא מקימים עסק ללא תוכנית עסקית מסודרת. התכנית נועדה להציג את המטרות של העסק מבחינות שונות כמו שיווקית, פיננסית, חברתית ועוד. כך, התוכנית העסקית מציגה תוכנית שיווקית, תוכנית פיננסית ועוד מגוון רחב של תכניות שיש להביא בחשבון כאשר בונים את תכנית החברה.

מה כוללת התוכנית העסקית

אם רוצים לבנות תוכנית עסקית כמו שצריך, ישנם כמה דברים חשובים שצריך לכלול בה:

  • מהן המטרות של העסק.

אחד הדברים הראשונים שיש לעשות הוא להגדיר את המטרות של העסק. תוכנית שיווקית טובה צריכה לכלול את המטרות הקרובות לחודשיים או לשנה הקרובה, לצד מטרות רחוקות יותר.

  • מהי התוכנית לגיוס הון?

גיוס הון לסטארטאפ הוא אחת המטרות העיקריות של כל חברה מתחילה. בראשית הדרך, חשוב לבחון איך אתם מתכוונים לבצע גיוס הון התחלתי כדי להתחיל להזיז עניינים. תוכנית פיננסית מפורטת תעזור לכם לקבוע את היעדים שלכם.

  • מהי תחזית ההכנסות של העסק?

כבר עכשיו חשוב לבחון נושא כמו תחזית הכנסות לעסק כדי לדעת פחות או יותר מה הכיוון. אם יש לכם מיזם חדש, כדאי לבצע בדיקת שווי מיזם על מנת להעריך כמה כסף הוא יביא בסופו של דבר. כמו כן, תחזית ההכנסות של העסקת מאפשרת גם לבצע הערכת שווי סטארטאפ ולדעת מה יהיה ערכו.

  • מה אתם מתכוונים להציע?

אילו מוצרים או שירותים אתם מתעתדים להציע ללקוחות שלכם? התוכנית צריכה לכלול את כל המוצרים האלה כולל התיאור המלא שלכם. כלומר, איזו בעיה אתם באים לפתור עבור הלקוח? מדוע כדאי לו להגיע דווקא אליכם? כמו כן, כדאי לבחון מיהו קהל היעד אשר לו אתם מציעים את המוצרים.

  • המבנה הכללי של העסק.

התוכנית העסקית צריכה לכלול תיאור של המבנה הכללי של העסק. מיהם המנהלים שלו? מיהם העובדים? מהם התפקידים של כל אחד מהמועסקים בחברה?

  • ניתוח השוק והתחרות.

התוכנית העסקית צריכה לכלול גם את ניתוח השוק בהקשר של הנישה שבה אתם מתכוונים לפעול. חשוב לבחון את החברות הפועלות בשוק, לראות מה עושים המתחרים ולבדוק מה אתם יכולים לעשות טוב יותר.

  • סיכום התוכנית.

החלק הזה מגיע בסוף. זהו למעשה הסיכום של התוכנית העסקית שלכם שבה אתם יוצרים סדר מסכם של כל המטרות, קהל היעד, המבנה הכללי של העסק ועוד.

להכין את המצגת המושלמת למשקיעים

אחת הדרכים לבצע גיוס הון לסטארטאפ היא לפנות למשקיעים ולשכנע אותם להירתם לפרויקט שלכם. על פי רוב, מומלץ לעשות זאת באמצעות מצגת משקיעים. כך, בעת הקמת סטארטאפ נציגי החברה יפנו למשקיעים ויציגו בפניהם את כל המטרות שלהם. אז מה צריכה לכלול מצגת משקיעים טובה כדי לעשות את הרושם הדרוש? בואו נראה. ראשית, חשוב ליצור מצגת קצרה וקולעת. אתם לא באים “לחפור” למשקיעים העסוקים שלכם שגם ככה זמנם קצוב. השתדלו לגשת לנושא שעליו באתם לדבר ישר ולעניין. כך, כאשר אתם בונים שקפים, צרו בין 8 ל-10 שקפים, לא יותר מכך. דבר שני, השתדלו לשלב במצגת איזשהו סיפור אישי על הקמת הסטארטאפ או אנקדוטה. כי מעבר לפרטים הטכניים של החברה, אלה בדיוק הפרטים שאנשים נוטים לזכור. ולבסוף, לפני שאתם מציגים את כל הנתונים והרקע, חישבו מה אתם רוצים להשיג? מהו המסר שלכם למשקיעים בפרט ולכל לקוח או אדם באשר הוא? אחרי הכול, המשקיעים מחפשים לראות את החזון, המטרות שלכם, והם רוצים לדעת שכשהם משקיעים בסטארטאפ שלכם, הם תורמים לכלל. על מנת לבנות תוכנית עסקית ומצגת משקיעים אתם זקוקים לעזרתו של יועץ עסקי מנוסה. אריאל רותם הוא האדם שיעזור לכם בכל מצב

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x