תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

צריכים להעביר מצגת בעבודה? כך תעשו את זה בלי להרדים

אם אתם נמצאים בתפקיד בכיר יחסית במקום העבודה, או שאתם עוסקים בתחום ההדרכה בעבודה, סביר להניח שאתם צריכים מדי פעם להעביר מצגת, בין אם למנהלים או עובדים בחברה ובין אם לאנשים חיצוניים. רבים נרתעים מהעברת מצגת בגלל חשש שיראו מולם קהל אדיש שמתעסק בדברים אחרים ולא נמצא בעניין יחד איתם. עם זאת, לא רק נואמים מקצועיים יכולים לגרום לקהל להתעניין או לפחות להקשיב באופן פעיל. כמה טיפים איך עושים את זה.

לבנות את המצגת לפי אופי הקהל

כשבונים מצגת, ישנה נטייה להסתכל על הדברים מנקודת המבט שלכם, כשברור שאם אתם מעבירי המצגת אתם גם מבינים בתחום ואתם שוחים בתוכן. בנו את המצגת כשהקהל שעבורו אתם מכינים את המצגת נמצא מול העיניים שלכם כל הזמן. חשוב לבנות את המצגת כך שתעניין ותסקרן, שתתנו באמצעותה לקהל ערך מוסף אך שתהיה גם בגובה העיניים כדי שהקהל יתחבר.

הראו שאתם מבינים בנושא אך לא בצורה מתנשאת

כדי שהקהל ירגיש בנוח לשאול שאלות, כדאי להראות שאתם מתמחים בנושא ומבינים בו. לא צריך להרצות על עצמכם ולשפוך את הרזומה שלכם לשם כך. כשנשאלת שאלה אפשר כדרך אגב כמעט להתחיל משפט במילים: “מהבדיקות שערכתי ראיתי ש…” או “מניסיון של X שנים גיליתי ש…” וכו’. מדובר על מהלכים של בניית אמון והקהל ירגיש נוח ליותר לא רק לשאול שאלות אלא גם לקבל את המידע שאתם נותנים באופן פתוח ללא חסימות.

לשים לב ללבוש ובכלל למראה

במיוחד אם זהו קהל חיצוני ולא האנשים שאיתם אתם עובדים כל יום, שימו לב טוב יותר למראה שלכם. הכוונה אינה דווקא להיות מחויטים ורשמיים מדי. להיפך. המראה שלכם צריך לתת לקהל תחושה שאתם באים בגובה העיניים. הגיעו עם בגדים נוחים אך גם שמשדרים לייף סטייל. אפשר. לחזק את הלבוש באקססוריז כאלה ואחרים, נשים יכולות לענוד תכשיטים מתאימים כמו שרשרת או עגילים שמשדרים ביטחון אך לא מנקרי עיניים מדי. גברים יכולים לענוד שעון. אם המעמד אינו מאוד רשמי, אפשר להגיע עם בגדים בסגנון ספורט אלגנט.

לשדר ביטחון ופתיחות בשפת הגוף שלכם

בהמשך לטיפ הקודם, לא רק הלבוש וההופעה יקבעו את הרושם הראשוני שתיצרו אלא פרטים קטנים שלא תמיד אנחנו שמים לב אליהם. עמידה זקופה ויציבה משדרת ביטחון. כך גם אם תישירו מבט לקהל, לפעמים אפילו לאנשים ספציפיים ולא רק לכיוון הקהל באופן כללי. השתמשו גם בידיים כדי לחזק את המסר המילולי שלכם. תנועות ידיים יוצרות עניין והופכות את העברת המצגת למעניינת יותר. עוצמת הקול שלכם צריכה להיות באמצע: לא חזקה מדי שמשדרת לחץ וגם לא חלשה שמשדרת חוסר ביטחון.

תוכן ברור ופשוט תוך שילוב דוגמאות

אם תיזכרו בהרצאות באוניברסיטה, ההרצאות אליהן התחברתם הן כאלה שהועברו בצורה ברורה ופשוטה, בלי להעמיס מידע רב מדי. במקום עוד ועוד מידע העבירו את המסרים בצורה פשוטה וברורה כששילוב דוגמאות וסיפורים רלוונטיים מהניסיון שלכם יוסיפו עניין וגם יגרמו לקהל לסמוך על המקצועיות שלכם.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x